Sökning: "metalinguistic knowledge"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden metalinguistic knowledge.
1. Tala om text. Om gymnasieelevers metaspråk i gruppsamtal
Sammanfattning : This thesis investigates the use of metalanguage and its relation to learning outcome in group discussions. Metalanguage is defined as a language about language, a way to talk about the features of a language using a specific vocabulary with great precision. LÄS MER
2. En del i helheten : En studie av kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolan
Sammanfattning : Det övergripande syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om grammatikundervisning i svenskämnet genom en design där forskare och lärare tillsammans skapar, iscensätter och utvärderar kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolans svenskundervisning, samt att belysa på vilka sätt en sådan undervisning kan användas och förstås. Shulmans (1986; 1987) teoretisering av lärares ämnesdidaktiska kunskapsbas (PCK), samt hans begreppsapparat om undervisning, används som teoretiskt ramverk i avhandlingens ramberättelse. LÄS MER
3. Learning of Definiteness by Belarusian Students of Swedish as a Foreign Language : Inlärning av bestämdhet hos svenskstuderande i Belarus
Sammanfattning : Through a series of studies, this thesis investigates the learning of definiteness in Russian-speaking students of Swedish. A communicative, oral-production task elicited modified and non-modified noun phrases in indefinite and definite contexts. LÄS MER
4. Learning of definiteness in Belarusian students of Swedish as a foreign language
Sammanfattning : Through a series of studies, this thesis investigates the learning of definiteness in Russian-speaking students of Swedish. A communicative oral-production task elicited modified and non-modified noun phrases in indefinite and definite contexts. LÄS MER
5. Genom genrens lins : pedagogisk kommunikation i tidigare skolår
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to explore how two teachers communicate content knowledge and metalinguistic knowledge in the teaching of young second language learners. As a qualitative classroom study, it examines how two widely advocated forms of metaknowledge are used in instruction: metalinguistic knowledge, in particular genre knowledge, and reading strategies. LÄS MER