Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 38 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Didaktisk design med digitala resurser : En studie av kunskapsrepresentationer i en digitaliserad skola

    Författare :Anna Åkerfeldt; Anna-Lena Kempe; Staffan Selander; Sten Ludvigsen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; didactic design; designs for learning; knowledge; representations; digital resources; cultures of recognition; multimodality; didaktiks design; design för lärande; kunskap; representationer; digitala resurser; erkännandekulturer; multimodalitet; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : In digital-classroom practices, pupils design their learning processes in collaboration with their peers, employing different semiotic resources when representing signs of learning in a constant flow. There still remain differences, however, between learning practices and the way pupils are formally tested. LÄS MER

  2. 2. Delaktighet och digitala resurser : Barns multimodala uttryck för delaktighet i förskolan i flerspråkiga områden

    Författare :Petra Petersen; Tore West; Eva Insulander; Maria Calissendorff; Polly Björk-Willén; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; agency; digital tablets; digital resources; multilingualism; translanguaging; multimodality; preschool; early childhood; minority language; video observation; pedagogik; Education; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Children's different expressions of agency when using digital tablets in preschools in multilingual areas are explored in this study. Drawing on ideas problematizing the mono-lingual norm in western education (Björk-Willén, Gruber & Puskás, 2013; García, 2009; Kultti, 2012), the understanding is broadened of children's use of e.g. LÄS MER

  3. 3. Lärares digitala didaktik : En tematisk livshistorieansats om lärares didaktiska övertygelser, överväganden och val av digitala resurser

    Författare :Lena Gleisner Villasmil; Eva Hultin; Matilda Wiklund; Dan Åkerlund; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teachers’ life history; digital didactic; teachers’ beliefs; digital artefacts; school digitalization; sociocultural; didactic triangle; Utbildning och lärande; Education and Learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge from a close teachers’ perspective on how teachers' considerations and choice of digital artefactsfor teaching are related to didactic beliefs that are shaped and changed over time in teacher's professional life. A thematic life history approach is used in combination with a socio-cultural perspective and didactic starting points. LÄS MER

  4. 4. Deltagandets förutsättningar och digitala resursers påverkan : -  ur ett elev- och lärarperspektiv

    Författare :Johanna Öberg; Uno Fors; Jelena Zdravkovic; Jimmy Jaldemark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES; digital resources; digital transformation; participatory research; pedagogical practices; pupil participation; digitala resurser; digital transformation; deltagarbaserad forskning; pedagogisk praktik; elevdeltagande; Man-Machine-Interaction MMI ; människa-maskin-interaktion MMI ;

    Sammanfattning : Denna avhandling undersöker potentialen hos digitala resurser för att stödja elevers deltagande i formella lärmiljöer. Forskningsfrågningar är inriktade på att förstå användarperspektiv, förhållningssätt och krav som är relevanta för att möjliggöra elevers deltagande i skolan. LÄS MER

  5. 5. Digitala resursers påverkan på delaktighet i lärmiljöer : En studie av högstadieelevers delaktighet

    Författare :Johanna Öberg; Uno Fors; Jelena Zdravkovic; Jimmy Jaldemark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital resources; digital transformation; participatory research; pedagogical practices; pupil participation; digitala resurser; digital transformation; deltagarbaserad forskning; pedagogisk praktik; elevdeltagande; Man-Machine-Interaction MMI ; människa-maskin-interaktion MMI ;

    Sammanfattning : This dissertation explores the potential of digital resources to support students' participation in learning environments. The research questions focus on the student perspective on participation in formal and informal learning environments, as well as the role digital resources can play in promoting student participation in school instruction. LÄS MER