Sökning: "critical thinking"
Visar resultat 26 - 30 av 244 avhandlingar innehållade orden critical thinking.
26. Kritiskt tänkande som utbildningsmål : Från modernistisk filosofi till policy för högre utbildning
Sammanfattning : The goal of critical thinking in higher education is paradoxical, since it implies a form of education that both directs the student towards a pre-defined goal, and commands the student to be autonomous. This paradox is studied in four contexts, as to investigate what pedagogical contradictions the goal of critical thinking generates, and how they transform pedagogical thinking. LÄS MER
27. The Untimely-Image : On Contours of the New in Political Film-Thinking
Sammanfattning : This study creates and develops a concept called the untimely-image including two sub-concepts called contours of the new and the untimely-site. The untimely-image concerns the clearing for and the expression of figures of “potential” in thought in the form of moving-images. LÄS MER
28. Lärarstudenten som subjekt och objekt : kritiskt tänkande och disciplinering i lärarutbildning
Sammanfattning : The dissertation poses the problem of control in teacher training. Control is defined as a process in which someone wants someone else to adapt to a specific model of knowledge, to thought patterns, social relationships, and obedience. LÄS MER
29. Kreativt skrivande för kritiskt tänkande : En textanalytisk fallstudie av studenters arbete med kritisk metareflektion
Sammanfattning : I högskolesammanhang finns en tendens att betrakta fantasi och känsla som hinder för kritiskt tänkande. I denna studie, som har en högskoledidaktisk utgångspunkt, prövas tvärt om att se subjektivitet som resurs. Studien prövar lärande genom skrivande. LÄS MER
30. Samhällskunskap i ett föränderligt samhälle : Medborgarkompetenser och didaktiska utmaningar
Sammanfattning : Citizens of today’s society are expected to be able to evaluate, make choices, take responsibility and act independently locally, nationally and globally in order to participate in both formal and informal political systems. This study contributes to the research on Civics Education (Social Studies) by examining how teachers, working in the grades 7-9, meet contemporary society in their civics teaching. LÄS MER