Sökning: "compulsory school education"
Visar resultat 6 - 10 av 274 avhandlingar innehållade orden compulsory school education.
6. Grundskola i glesbygd : försöksverksamhet med årskurslöst högstadium
Sammanfattning : .... LÄS MER
7. Teknik i skolan : en studie av teknikundervisning för yngre skolbarn
Sammanfattning : The main purpose of this study is to find out how technology as a school subject is formed into pedagogical action. Issues addressed are: – How does teaching in the school subject of technology differ in terms of content and process? – How do frame factors influence teaching in technology? As analytic tools, concepts from philosophical thought on technology and education as well as frame factor theory are used to throw light on the way technology education takes shape in the practices of two primary school teachers. LÄS MER
8. Att skapa ordning för det etetiska i skolan. Diskursiva positioneringar i samtal med lärare och skolledare : [Bringing order to aesthetics in school]
Sammanfattning : Recent rhetoric on aesthetic activities of the school has gained an increasingly large scope over the last few decades in Swedish texts on educational politics and educat-ional science. In relation to the questioning of the Government-controlled school, the field of school and aesthetics is studied from an interest in how ideals of knowledge are created and preserved through specific control strategies. LÄS MER
9. Nature's Canon : The Formation and Change of the Science Curriculum in Swedish Compulsory School 1842–2007
Sammanfattning : This dissertation analyses the science curriculum in Swedish compulsory school 1842–2007. National curricula, textbooks, textbook adverts, and handbooks are analysed. These all have a strong position in defining the school curricula and their contents, methods and aims, and can therefore be called canonic texts. LÄS MER
10. Allt har förändrats och allt är sig likt : En longitudinell studie av argument för grundskolans matematikundervisning
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva och analysera argument för matematik i grundskolan och att förstå varför och hur de officiella argumenten förändras, från de argument som återfinns i styrdokument till de argument som förs fram av undervisande matematiklärare. En utgångspunkt är att skolmatematikens villkor och verklighet kan beskrivas genom analys av officiella argument och av lärarstudenters och lärares personliga argument för matematik i grundskolan. LÄS MER