Sökning: "choices of teaching content"

Visar resultat 11 - 15 av 31 avhandlingar innehållade orden choices of teaching content.

  1. 11. Att tänka geografiskt i en digital undervisningsmiljö : En studie av högstadielärares kunskapsbas och användning av digitala verktyg i geografiundervisningen

    Författare :Sofie Nilsson; Gabriel Bladh; Ann-Britt Enochsson; Martin Kristiansson; Linnea Stenliden; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Geography education; geographical thinking; geographical analyses; digital tools; subject-specific digital tools; teachers’ knowledge base; TPACK; didactical model; geografididaktik; geografiskt tänkande; geografiska analyser; digitala verktyg; ämnesspecifika digitala verktyg; lärares kunskapsbas; TPACK; didaktisk modell; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This compilation licentiate thesis focuses on geography teaching in a digital teaching and learning environment in the Swedish secondary school. Departing from a subject-didactic perspective, the aim was to explore the relation between teachers’ knowledge base, choices and usage of digital tools and geography teaching. LÄS MER

  2. 12. Lärares transformering av teknikämnet : Om lärares attityder till ämnet och syn på teknisk kunskap i teknikundervisningen

    Författare :Charlotta Nordlöf; Jonas Hallström; Gunnar Höst; Arnold Pears; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technology education; Technology; Teachers; Attitudes; Knowledge; Transformation; Teknikundervisning; Teknik; Lärare; Attityder; Kunskap; Transformering;

    Sammanfattning : En lärare behöver i sitt arbete göra val och fatta beslut som påverkar vilken undervisning eleverna får möta. Skolämnet teknik, som är ett av grundskolans obligatoriska ämnen redan från lågstadiet, har sina specifika förutsättningar och traditioner. LÄS MER

  3. 13. Historia från kursplan till klassrum : perspektiv på lärares historieundervisning från Lpo 94 till Lgr 11

    Författare :Jessica Jarhall; Thomas Småberg; Cecilia Axelsson Yngvéus; May-Brith Ohman Nielsen; Malmö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; history education; history teachers; transformation; historical thinking; lower secondary school; curriculum; historieundervisning; historielärare; historiedidaktik; omformning; historisk kunskap; högstadiet; läroplan;

    Sammanfattning : The thesis examines how history teachers perceive history teaching in Swedish lower secondary schools during a time-period when two different curricula were in use: Lpo 94 and Lgr 11. The overall aim is to investigate how history can be expressed through teachers' transformation of the subject, from syllabus to classroom. LÄS MER

  4. 14. Comparative Studies of Vocational Education and Training

    Författare :Hrvoje Kap; Ola Sjöberg; Christian Helms Jørgensen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; vocational education and training; educational programme; comparative; life chances; rights; contracts; opportunity; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : The thesis consists of an introduction and three studies, which are comparative sociological and institutional analyses of a number of countries' publicly regulated vocational education and training systems at upper secondary and post-secondary level. Official regulation of programme content and curricula - the main empirical material - is interpreted, and focus is directed on aspects which distinguish between, among others, general and vocational elements of teaching, learning and training. LÄS MER

  5. 15. Lärares digitala didaktik : En tematisk livshistorieansats om lärares didaktiska övertygelser, överväganden och val av digitala resurser

    Författare :Lena Gleisner Villasmil; Eva Hultin; Matilda Wiklund; Dan Åkerlund; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teachers’ life history; digital didactic; teachers’ beliefs; digital artefacts; school digitalization; sociocultural; didactic triangle; Utbildning och lärande; Education and Learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge from a close teachers’ perspective on how teachers' considerations and choice of digital artefactsfor teaching are related to didactic beliefs that are shaped and changed over time in teacher's professional life. A thematic life history approach is used in combination with a socio-cultural perspective and didactic starting points. LÄS MER