Sökning: "didactical model"

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden didactical model.

  1. 1. Hänsyn till helheten : extrahering av en didaktisk modell för det komplexa innehållet i den naturorienterande undervisningen på lågstadiet

    Författare :Maria Weiland; Malena Lidar; Leif Östman; Klaar Susanne; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; primary school; science education; classroom observation; didactical model;

    Sammanfattning : This study focuses on science education in primary school. The aim is to systematize and exemplify the content in primary science, not only scientific content but everything surrounding teaching in science, in the forms of a didactical model. The study was performed in grades 1-3 (ages 7-10) in a Swedish primary- and lower secondary school. LÄS MER

  2. 2. Att tänka geografiskt i en digital undervisningsmiljö : En studie av högstadielärares kunskapsbas och användning av digitala verktyg i geografiundervisningen

    Författare :Sofie Nilsson; Gabriel Bladh; Ann-Britt Enochsson; Martin Kristiansson; Linnea Stenliden; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Geography education; geographical thinking; geographical analyses; digital tools; subject-specific digital tools; teachers’ knowledge base; TPACK; didactical model; geografididaktik; geografiskt tänkande; geografiska analyser; digitala verktyg; ämnesspecifika digitala verktyg; lärares kunskapsbas; TPACK; didaktisk modell; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This compilation licentiate thesis focuses on geography teaching in a digital teaching and learning environment in the Swedish secondary school. Departing from a subject-didactic perspective, the aim was to explore the relation between teachers’ knowledge base, choices and usage of digital tools and geography teaching. LÄS MER

  3. 3. Styrning som stöttning : en etnografisk fallstudie om en högstadielärares didaktiska ledarskap som stödstruktur för språk- och kunskapsutveckling

    Författare :Hanna Simola; Eva Sundgren; Karin Sheikhi; Lise Iversen Kulbrandstad; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; didactical leadership; the teacher’s leadership; leadership in the classroom; language- and knowledge-development working methods; scaffolding; the nearest development zone; interaction; positive learning climate; educational conditions of multilingual and newly-arrived pupils; didaktiskt ledarskap; lärarens ledarskap; ledarskap i klassrummet; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; stöttning; den närmaste utvecklingszonen; interaktion; positivt lärandeklimat; flerspråkiga och nyanlända elevers utbildningsvillkor; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : I den här licentiatuppsatsen undersöks en lärares arbete med språk- och kunskapsutveckling i ett högstadieklassrum. Syftet är att belysa betydelsen av det didaktiska ledarskapet i undervisningen av nyanlända och flerspråkiga elever. LÄS MER

  4. 4. Tidig aritmetisk kunskapsbildning : Ett radikalkonstruktivistiskt perspektiv

    Författare :Göta Eriksson; Siv Fischbein; Olof Magne; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Radical Constructivism; model building; ontogenesis of arithmetic; counting scheme; cognitive system of self-regulation and self-organising; conceptual progression; longitudinal approach; special education.; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : From a Radical Constructivist (RC) perspective this thesis deals with children’s construction of early arithmetic learning as an evolving process through the cognitive system of self-regulation and self-organising. Thus the child’s learning must guide teaching. RC views early arithmetic as verbal and preceding the system of written arithmetic. LÄS MER

  5. 5. Rationella tal som tal : Algebraiska symboler och generella modeller som medierande redskap

    Författare :Helena Eriksson; Torbjörn Tambour; Inger Eriksson; Astrid Pettersson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Rational numbers; learning study; learning activity; Mathematics education; Rationella tal; lärandeverksamhet; matematikundervisning; matematikämnets didaktik; Mathematics Education; Education and Learning;

    Sammanfattning : In this study the teaching of mathematics has been developed in relation to rational numbers and towards a learning activity. At the same time topic-specific mediated tools have been studied. The iterative model for learning study has been used as research approach. LÄS MER