Sökning: "Social citizenship"
Visar resultat 36 - 40 av 260 avhandlingar innehållade orden Social citizenship.
36. Design-Politics : An Inquiry into Passports, Camps and Borders
Sammanfattning : This thesis is an interrogation of the contemporary politics of movement and more specifically, migration politics from the perspective of the agency of design and designing. At the core of this thesis lies a series of arguments which invite design researchers and migration scholars to rethink the ways they work with their practices: that states, in order to make effective their abstract notions of borders, nations, citizenship, legal protection and rights are in dire need of what this thesis coins as material articulations. LÄS MER
37. Funktionshinder, samtal och självbestämmande : En studie av brukarcentrerade möten
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att ur ett medborgarskaps- och kommunikativt perspektiv undersöka och problematisera funktionshindrade ”brukares” självbestämmande i samtal som förs under s.k. brukarcentrerade teammöten organiserade av en vuxen- respektive en barn- och ungdomshabilitering. LÄS MER
38. Omsorgens pris i åtstramningstid : Anhörigomsorg för äldre ur ett könsperspektiv
Sammanfattning : This thesis examines the extent of family care for older people, primarily filial care, and the costs of caring in the Swedish welfare state. Costs of caring are understood as the negative effects of caregiving, primarily on the caregivers’ working life. LÄS MER
39. From Victim Diaspora to Transborder Citizenship? : Diaspora formation and transnational relations among Kurds in France and Sweden
Sammanfattning : Denna avhandling är en komparativ undersökning av pågående förändringsprocesser bland kurder i Marseillesregionen i Frankrike ochStockholmsregionen i Sverige. I fokus står skiftet från en endimensionell och offerrelaterad kurdisk diasporisk identitet mot en mer sammansatt och aktiv. LÄS MER
40. Det sinnesslöa skolbarnet : Undervisning tvång och medborgarskap 1925-1954
Sammanfattning : In 1944 special compulsory schooling for feeble-minded children was introduced in Sweden. This meant that these children could no longer be taught in ordinary elementary school classes. Instead they now had to be transferred to schools for the feeble-minded. LÄS MER