Sökning: "Situated Learning"

Visar resultat 26 - 30 av 169 avhandlingar innehållade orden Situated Learning.

  1. 26. Lärarens väg genom klassrummet : Lärande och skriftspråkande i bänkinteraktioner på mellanstadiet

    Författare :Marie Tanner; Christina Olin-Scheller; Anders Arnqvist; Fritjof Sahlström; Liisa Tainio; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning; literacy; teaching; desk interaction; middle years; Conversation Analysis; New Literacy Studies; epistemic topicalizations; semiotic fields; lärande; skriftspråkande; undervisning; bänkinteraktion; mellanstadiet; samtalsanalys; New Literacy Studies; epistemiska topikaliseringar; semiotiska fält; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This dissertation takes an interest in learning and literacy in everyday interaction in the middle year classroom. It is based on a view of learning as emically construed in social interaction. LÄS MER

  2. 27. Bland grynnor och blindskär : Kommunikation, lärande och teknik i samarbetsprojektet Sjöräddning

    Författare :Eva Törnqvist; Kajsa Ellegård; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; communities of practices; cooperation and coordination; information and communication technologies; interprofessional communication; maritime search and rescue; pocket of local order; time geography; situated learning; socio-cultural learning; socio-technical systems; virtual pocket of local order; sjöräddning; lärande organisationer; kommunikation; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The complexity and diversification that characterise society of today arereflected both in socio-technological systems and labour organisations but also in the renewal of the language a profession uses. The transfer of knowledge, meaning and understanding through communication between people is not neutral and unproblematic. LÄS MER

  3. 28. Yrkesutbildning på gränsen mellan skola och arbetsliv : en intervjustudie om yrkeslärares och handledares arbete med arbetsplatsförlagt lärande

    Författare :Åsa Mårtensson; Per Andersson; Sofia Nyström; Nina Kilbrink; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Vocational teachers; vocational education and training; work­place-based learning; supervisors; situated learning; Yrkeslärare; yrkesutbildning; arbetsplatsförlagt lärande; handledare; situerat lärande;

    Sammanfattning : I denna avhandling beskrivs och analyseras det arbete som yrkeslärare och handledare beskriver att de gör under arbetet med de arbetsplatsförlagda delarna (apl) av gymnasial yrkesutbildning. Med hjälp av teorier om situerat lärande och begrepp såsom praktikgemenskap, gränser och legitimt perifert deltagande synliggörs hur utbildning och lärande för ett yrke respektive arbetsplatsen påverkar varandra. LÄS MER

  4. 29. On solving science problems in a discursive space of learning

    Författare :Maria Berge; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; group work; higher education; variation theory; storylines; science education; position theory; situated learning; physics education; phenomenography;

    Sammanfattning : The aim of this licentiate thesis is to analyze the interactive processes in groupwork, and, in particular, group work in higher education. The guiding research interestis to explore both 'what' and 'how' students learn when discussing physicsin group work, with a focus on both the social and physics content of the students'practice. LÄS MER

  5. 30. Language learning and technology. Student activities in web-based environments

    Författare :Linda Bradley; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; language learning; web-based technology; learning activites; student integration; peer reviewing; cultural exchange; language learning;

    Sammanfattning : The impact of the web as a communicative arena, based on the use of social software, has changed conditions for communication on all levels of society; privately, at work and in education. This has opened up for multicultural communication, frequently with English as the lingua franca. LÄS MER