Sökning: "Pedagogik på social"
Visar resultat 11 - 15 av 529 avhandlingar innehållade orden Pedagogik på social.
11. Rätt mätt på prov : Om validering av bedömningar i skolan
Sammanfattning : The thesis focuses on validation as a process whereby the quality of educational assessments can be evaluated. On the basis of Messick’s (1989) validity concept, which takes consequences as well as inferences of assessment results into account, a model for validation is described. LÄS MER
12. Nytt, på nytt sätt? : En studie över datorn som förändringsagent av matematikundervisningens villkor, metoder och resultat i skolår 7-9
Sammanfattning : There are several documents that indicate that computers will change the conditions for mathematics teaching. In this dissertation the author discusses how the computer as a change-agent will influence the conditions, methods and results in mathematics teaching. LÄS MER
13. Anspråk på utbildningsforskning : villkor för externa projektbidrag
Sammanfattning : This study focuses on outcome justifications during the preparation of project applications at the Swedish Research Council during the period of 2002-2004. The study is based on a theoretical approach derived from Michel Foucault placement of the reproductive processes in language use, John L. LÄS MER
14. Pedagogik på social omsorgsgrund för personer med utvecklingsstörning
Sammanfattning : Huvudsyftet i avhandlingen är, med utgångspunkt i samhällets styrdokument, att beskriva hur det kan vara att leva och bo i samhället om man är en vuxen person med utvecklingsstörning. Det är av speciellt intresse att sätta dessa personers livsvillkor i relation till begrepp som goda levnadsvillkor och att reflektera över deras chanser att få en god färd genom livet. LÄS MER
15. Letters & Bytes : Sociotechnical Studies of Distance Education
Sammanfattning : This dissertation studies the social aspects of technology in distance education trough the lens of history – in the form of correspondence education – and a possible future – in the form of a project of technical standardization, Learning Objects. The studied cases form a reflexive tool that allows the present of distance education to be seen in perspective. LÄS MER