Sökning: "Erfarenhet"

Visar resultat 6 - 10 av 376 avhandlingar innehållade ordet Erfarenhet.

  1. 6. Erfarenhet och sociokulturella resurser : Analyser av elevers lärande i naturorienterande undervisning

    Författare :Malena Lidar; Leif Östman; Ulla Riis; Jonas Almqvist; Anders Jakobsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning; meaning making; pragmatism; epistemology; science education; laboratory work; teaching; Subject didactics; Ämnesdidaktik; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis contributes to the knowledge about the role of sociocultural resources in students’ learning in Science Education. In the analyses, both individual experiences and situation are taken into account. LÄS MER

  2. 7. Lerbaserad erfarenhet och språklighet

    Författare :Mårten Medbo; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; crafts; artistic research; practical knowledge; clay-based; language-ness; concept-crafting; theory-practice; craft; applied arts; beyond-the-conceptual; Konstnärlig forskning;

    Sammanfattning : During the course of the twentieth century, a doubt emerged – first within visual arts, and later also within crafts – where the relevance of the traditional way of making art was addressed, as were thoughts on what was termed ‘empty shape’. The notion that shape in itself was no longer artistically valid is closely linked to notions of materiality as hindrance, and immateriality as freedom – all of which have had a major influence on contemporary visual arts and crafts, in general, and, more specifically, on what I term ‘theory-practice’ within the field of crafts. LÄS MER

  3. 8. Sinnesstämning, skratt och hypokondri : Om estetisk erfarenhet i Kants tredje Kritik

    Författare :Anna Enström; Cecilia Sjöholm; Rebecka Lettevall; Ståle Finke; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Immanuel Kant; aesthetics; sensibility; aesthetic experience; contemporary art; Gemüt; Stimmung; mind; mood attunement; wit; laughter; hypochondria; feeling; thinking; ideal embodiment; tautegory.; Immanuel Kant; estetik; sinnlighet; estetisk erfarenhet; samtida konst; Gemüt; Stimmung; sinnesstämning; vits; skratt; hypokondri; förnimma känna; tänka; idealt förkroppsligande; tautegori; Kritisk kulturteori; Critical and Cultural Theory; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : This thesis considers Immanuel Kant’s notion of sensibility in the Critique of the Power of Judgment (1790) and Anthropology from a Pragmatic Point of View (1798). It directs attention to sensibility’s function in Kant’s conceptualisation of aesthetic experience and thereby shows how the central role of sensibility in the third Critique contributes to a deeper understanding of aesthetic experience. LÄS MER

  4. 9. Att vara sjuksköterska : En studie av sjuksköterskeprofessionen avseende omvårdnad, handledning och utveckling

    Författare :Karin Hallin; Ella Danielson; Ingegerd Fagerberg; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Registered Nurse; profession; nursing; preceptoring; development; experience; satisfaction; support; preceptor; preceptor model; nursing student; interview; questionnaire; Sjuksköterska; profession; omvårdnad; handledning; utveckling; erfarenhet; tillfredsställelse; stöd; handledare; handledningsmodell; sjuksköterskestudent; intervju; frågeformulär; Nursing; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte var att klarlägga sjuksköterskors erfarenheter av sjuksköterskeprofessionen avseende omvårdnad, handledning och utveckling. Avhand‐lingen innefattar två kvalitativa (I, II) och två kvantitativa (III, IV) studier. Femton sjuksköterskor intervjuades sex år efter examen (I, II). LÄS MER

  5. 10. Kroppsliggörande, erfarenhet och pedagogiska processer : en undersökning av lärande av kroppstekniker

    Författare :Joacim Andersson; Leif Östman; Marie Öhman; Håkan Larsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Experience; Body techniques; Body pedagogics; Learning; Meaning making; pragmatism; Sailing; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to theoretically explore and empirically analyse practical embodied knowledge in educational settings. In accordance to this aim an approach of body pedagogics is used in combination with classical pragmatism, using foremost William James’ and John Dewey’s concepts of experience, meaning, inquiry and habit. LÄS MER