Sökning: "Conceptions of future"
Visar resultat 16 - 20 av 68 avhandlingar innehållade orden Conceptions of future.
16. Caring for Patients with an Implantable Cardioverter Defibrillator Experiences of Patients and Healthcare Professionals
Sammanfattning : Background: An Implantable Cardioverter Defibrillator (ICD) is a technical device used in the treatment of ventricular arrhythmias. After the implantation of an ICD the entire life situation can be affected with psychological and social consequences for the patient and his/her next of kin. LÄS MER
17. Äldre människors föreställningar om den egna framtiden, döendet och döden
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att utforska äldre människors föreställningar om och förhållningssätt till den egna framtiden, döendet och döden. Det är ämnen som hittills har fått begränsad uppmärksamhet. En bakomliggande orsak till detta är att äldreforskning och dödsforskning sällan har förenats. LÄS MER
18. Perspektiv i sjuksköterskeutbildningen. Hur en grupp studerandes uppfattning av sjuksköterskans yrke förändras under tre år av utbildning
Sammanfattning : This study is built around the following research question: "How do student nurses conceptions regarding their future profession change during their training in the three year nursing programme?" The study is longitudinal in character and consists of qualitative interviews conducted with eighteen students belonging to the same nursing class. The students were interviewed on four occasions during the nursing programme. LÄS MER
19. The Construction of a Sustainable Development in Times of Climate Change
Sammanfattning : This dissertation is a contribution to the debate about ‘climate justice’, i.e. a call for a just and feasible distribution of responsibility for addressing climate change. LÄS MER
20. Everything has its processes, one could say : a longitudinal study following students' ideas about transformations of matter from age 7 to 16
Sammanfattning : This thesis concerns students’ learning and meaning-making in science. The theoretical framework builds upon Human Constructivism. This perspective underlines the unique interplay that occurs between thinking, feeling, and acting in human meaning-making and also stresses the important role of language in learning processes. LÄS MER