Sökning: "uppfattningar"

Visar resultat 11 - 15 av 313 avhandlingar innehållade ordet uppfattningar.

  1. 11. Konstruktivism i distansutbildning : studerandes uppfattningar om konstruktivistiskt lärande

    Författare :Kjell Johansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; constructivistic learning; distance education; video courses; learning;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis was to clarify whether there would be difficulties in using constructivistic learning in distance education in which interactive video was used. Other purposes of the thesis were to study the quality of learning in distance education compared to conventional education, and to study the quality of learning in constructivistic education compared to traditional education. LÄS MER

  2. 12. Towards safer care in Sweden? : Studies of influences on patient safety

    Författare :Mikaela Ridelberg; Per Nilsen; Kerstin Roback; Mirjam Ekstedt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Patient safety; interventions; perceptions; learning from errors; patient safety reports; learning organization; patientsäkerhet; patientsäkerhetsberättelse; nationella initiativ; lärande organisation; uppfattningar; Health Care Service and Management; Health Policy and Services and Health Economy; Hälso- och sjukvårdsorganisation; hälsopolitik och hälsoekonomi; patientsäkerhet; patientsäkerhetsberättelse; nationella initiativ; lärande organisation; uppfattningar;

    Sammanfattning : Patient safety has progressed in 15 years from being a relatively insignificant issue to a position high on the agenda for health care providers, managers and policymakers as well as the general public. Sweden has seen increased national, regional and local patient safety efforts since 2011 when a new patient safety law was introduced and a four-year financial incentive plan was launched to encourage county councils to carry out specified measures and meet certain patient safety related criteria. LÄS MER

  3. 13. Programmeringen intentionala objekt : Nio elevers uppfattningar av programmering

    Författare :Mikael Segolsson; Karlstad universitet Estetisk-filosofiska fakulteten; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Programmeringens intentionala objekt : Nio elevers uppfattningar av programmering

    Författare :Mikael Segolsson; Anders Arnqvist; Tomas Kroksmark; Torgny Ottosson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Programmering; lärande; Livsvärldsfenomenologi; fenomenografi; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Applied Pedagogy; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : I dagens postmoderna samhälle är väsentliga delar i vårt arbete relaterade till datorer i någon form. Robotiseringen inom industrin utgör ett exempel på hur det mänskliga arbetet förskjutits från det konkret fysiska till att bestå av programmering och övervakning av produktionsprocesser. LÄS MER

  5. 15. Mellan varumärke och gemensamt raster : Skilda sätt att se verksamhetsidéer för pedagogisk verksamhet

    Författare :Katina Thelin; Hans-Åke Scherp; Bo Dahlin; Annica Löfdahl; Tom Tiller; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Conceptions; Bottom-up and top-down leadership; Implementation; Phenomenography; School development; School improvement; School Leadership; Schoolwide pedagogy; Schoolwide vision; Verksamhetsidé; Organizational practice; Fenomenografi; Helhetsidé; Implementering; Pedagogisk idé; Pedagogisk verksamhet; Skolutveckling; Skolledarskap; Uppfattningar; Uppifrån- och underifrånstyrning; Verksamhetsidé; Vision; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore the ways in which verksamhetsidé is seen within the Swedish educational context.In Sweden, the concept verksamhetsidé is used for an idea or a set of ideas related to the practice of an organization, for instance a school or a school district. LÄS MER