Sökning: "transformation as organizational learning"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden transformation as organizational learning.

  1. 1. Lärarutbildarens professionella agency i en digital tid

    Författare :Anna Roumbanis-Viberg; Karin Forslund Frykedal; Cathrine Edelhard Tømte; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professional agency; digitalization; teacher educator; professional identity; Professionell agency; digitalisering; lärarutbildare; professionell identitet; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker hur lärarutbildare uppfattar och hanterar sin yrkesvardag i en digital tid. Den digitala transformationen av samhället innebär att lärarutbildaren står inför att lära nytt, att förstå och hantera digitaliseringen i sitt professionella utövande och samtidigt utveckla studenters professionella digitala kompetens och en förståelse för sitt kommande digitala läraruppdrag. LÄS MER

  2. 2. Att skapa mål och mening i vakuumland : Om socialt arbete i en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga

    Författare :Daniel Olof Wiedel; Martin Molin; Urban Markström; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Activation; Municipal labour market units; social work; ethnography; organization; interactions; adolescents; Aktivering; Kommunala arbetsmarknadsinsatser; socialt arbete etnografi; organisering; interaktioner; unga; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om det sociala arbetet inom en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga (16–29 år). Avhandlingens syfte är att beskriva och förstå hur socialarbetare, som arbetar i en arbetsmarknadsinsats för unga, tolkar och använder ungas erfarenheter och önskningar i relation till organisatoriska villkor. LÄS MER

  3. 3. "Men så kan man ju också tänka!" : Pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan

    Författare :Karin Alnervik; Helene Ahl; Sven Persson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Activity Theory; pedagogical documentation; expansive learning; preschool; transformation; teacher teams; Verksamhetsteori; pedagogisk dokumentation; expanderat lärande; förskola; förändring; arbetslag;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan. Syftet har varit att förstå lärande och förändring i förskolans verksamhet när pedagogisk dokumentation har använts som verktyg under en längre period. LÄS MER

  4. 4. Management of Strategic Change and Knowledge Development in Central and Eastern Europe

    Författare :Pavla Kruzela; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Management of strategic change; receptive internal context; development of market oriented knowledge; transformation as organizational learning;

    Sammanfattning : This study is an attempt to increase the understanding of strategic changes at enterprises in Central Eastern Europe. It suggests analysing this transformation as the management of strategic change with a focus on the change processes in which strategic resources are created and deployed. LÄS MER

  5. 5. The Change from Feature Focus to Customer Focus in Packaging Development

    Författare :Annika Olsson; Förpackningslogistik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Individual Organizational Learning; Packaging Development; Customer Orientation; Perspective Change; Teknik; Technological sciences; Customer Value; Action Research; Innovation;

    Sammanfattning : The paper and packaging industry is a major and important industry in Sweden. The industry is capital intensive with a large investment base and long cycles for renewal and replenishment of machine platforms and other production equipment. LÄS MER