Sökning: "teach writing"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden teach writing.

  1. 1. Lära för skrivundervisning : En studie om skrivdidaktisk kunskap i ämneslärarutbildningen och läraryrket

    Författare :Helen Winzell; Bengt-Göran Martinsson; Suzanne Parmenius-Swärd; Per Holmberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; PCK; subject matter knowledge; writing; writing development; Swedish teacher; prospective teacher; novice teacher; upper secondary school; didactics; local and global; writing instruction; the teaching of writing; syllabus; teaching strategy; transformation; Ämnesdidaktisk kunskap; skrivdidaktisk kunskap; ämneskunskap; skrivande; skrivutveckling; svensklärare; lärarstudent; nybliven lärare; gymnasieskolan; didaktik; lokal och global; skrivundervisning; kursplan; undervisningsstrategi; transformation;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka hur och under vilka villkor som svensklärares kunskap om skrivundervisning växer fram i och efter lärarutbildningen.I en delstudie analyseras hur skrivande, skrivutveckling och skrivundervisning framställs och förmedlas som kunskapsområden i kursplaner som beskriver ämnesteoretiska och ämnesdidaktiska kurser i ämneslärarutbildningen i svenska. LÄS MER

  2. 2. Skrivprocesser på högskolan : Text, plats och materialitet i uppsatsskrivandet

    Författare :Sofia Hort; Greger Andersson; Per Ledin; Johan Öhman; Gustaf Skar; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Student writing; Academic Writing; University Writing; Writing Processes; Academic Literacies; Digital Literacies; Teacher Education; Sociomateriality; Higher Education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how students in a higher education context handle the writing of their final essay. Applying a sociomaterial approach, the study offers comprehensive case studies of students’ writing processes. LÄS MER

  3. 3. Writing across the Curriculum in Compulsory School in Sweden

    Författare :Erika Sturk; Eva Lindgren; Ann-Christin Randahl; Marte Blikstad-Balas; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teaching of writing; compulsory school; writing across the curriculum; discourses of writing; skrivundervisning; skriva i grundskolan; skriva i skolans alla ämnen; skrivdiskurser; language teaching and learning; språkdidaktik;

    Sammanfattning : We live in a mass writing society (Brandt, 2015) with high demands on the citizens’ abilities to write for full participation, and effective teaching of writing  is important. This thesis explores how writing is taught in Swedish compulsory school across the curriculum, investigating both how teachers talk about and teach writing. LÄS MER

  4. 4. English teaching in China : EFL teacher motivation and demotivation at the university level

    Författare :Fei Liu; Andrea C. Schalley; Solveig Granath; Maria Kuteeva; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; EFL teachers; higher education; career motivation; motivation; demotivation; level of motivation; lexical richness; syntactic complexity; English writing proficiency; English; Engelska;

    Sammanfattning : Teacher motivation has been shown to be a major factor that affects students’ motivation to learn a second language; however, English as a foreign language (EFL) teachers’ motivation has not been given enough attention, particularly in the Chinese context where English plays a key role. Thus, this study investigates the motivation of English teachers at the university level in China in order to prepare the ground for the development of recommendations on how to enhance teacher motivation and thereby improve teaching quality and student performance. LÄS MER

  5. 5. www.lektion.se -din kollega på nätet : En studie av lektionsförslag för skrivundervisning i skolämnet svenska

    Författare :Ingalill Gustafsson; Carin Jonsson; Monica Reichenberg; Inga-Lill Jakobsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Writing as a process; literacy; subject of Swedish in school; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of this study is to describe, analyseand understand which lesson plans teachers share with each other on the website www.lektion.seabout studentswriting. The website is open for all teachers andeveryonecan share their lessons with each other’s. LÄS MER