Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 24 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Powerful eyes, imaginative minds : Experiencing contemporary art and science in a third space

    Författare :Harald Raaijmakers; Birgitta Mc Ewen; Nina Christenson; Susanne Walan; Marianne Achiam; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Museum education; STEAM; Art-based science education; Third space; Imagination; Transformative aesthetic experience; Subjectification; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : In a third space, the boundaries between educational contexts and school disciplines are blurred to look at content from multiple perspectives. Out-of-school organisations, like museums, can offer educational resources that launch a museum-school partnership into a third space. LÄS MER

  2. 12. En Meningsfull Historia? : Didaktiska perspektiv på historieförmedlande museiutställningar om migration och kulturmöten

    Författare :Cecilia Axelsson; Lars Olsson; Lena Fritzén; Carina Rönnqvist; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; museums; exhibitions; history; mediation of history; education; learning; making meaning of; historical consciousness; Afrikafararna; Kongospår; gender; class; ethnicity; democratic values; migration; cultural encounters; democratic conception of education; History; Historia; Historia; History;

    Sammanfattning : This thesis concerns the mediation of history in a public arena in society, namely in historical exhibitions in museums. The foci of the thesis are exhibitions on migration history, cultural encounters, “Us” and “the Others”, and in particular how relations based on the principles of class, gender and ethnicity are mediated. LÄS MER

  3. 13. Textila konstmöten : Konstslöjdanstalten i Lund 1897–1932

    Författare :Kerstin Lind; Gary Svensson; Anna Ingemark; Bodil Axelsson; Annelie Holmberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Circulation of knowledge; Textile art; Museum; Arts and crafts industry; Handicraft; the Swedish Federation of Rural Economy and Agricultural Societies; the Kulturen in Lund; Konstslöjdanstalten; Analysis of archives; images; and knowledge.; Kunskapscirkulation; Textil konst; Museum; Konstindustri; Hantverk; Hemslöjd; Hushållningssällskap; Kulturen i Lund; Konstslöjdanstalten; Arkiv- bild- och kunskapsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att skapa förståelse för den textila konstens kunskapscirkulation med utgångspunkt från Konstslöjdanstalten vid Kulturen i Lund 1897–1932, med inriktning på dess historiska kontext, organisation och textila produktion.   Avhandlingen belyser hur Sveriges utbredda textila kunskapskapital och traditioner samt idéer och utbildningsambitioner kring konst och hantverk skapade ett textilt kunskapslandskap kopplat till dåvarande kulturhistoriska idéer. LÄS MER

  4. 14. Teknikens befäl : En etnologisk studie av teknikuppfattning och civilingenjörer : [an ethnological study of the understandings of technology and engineers]

    Författare :Katarina Ek-Nilsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Ethnology; Technology; Masters of Engineering; Modernity; Class; Gender; Life- History scripts; Women s Strategies; Knowledge; Education; Etnologi; Ethnology; Etnologi; Etnologi; Ethnology;

    Sammanfattning : The purpose of this Thesis is to analyse technology as a domain for knowledge and cultural experience among Swedish engineers during the 20th century. The aim is to examine how the concept of technology and the engineering profession are related in literature and films as well as in biographies, written by engineers themselves. LÄS MER

  5. 15. En aktionsforskningsstudie om undervisning och lärande för hållbar utveckling

    Författare :Lena Persson; Per-Olof Wickman; Iann Lundegård; Claes Malmberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Action research; pluralistic education tradition; action competence; student; teacher and researcher reflection; Subject didactics; Ämnesdidaktik; naturvetenskapsämnenas didaktik; Science Education;

    Sammanfattning : Researchers in environmental education and education for sustainable development (ESD) have discussed in what way young people’s experience impact their action competence (e.g. Almers 2009; Schnack 1996; Breiting &Mogensen 1999; Lundegård 2007). LÄS MER