Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 74 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. De vanartade barnen : Mötet mellan barn, föräldrar och Norrköpings barnavårdsnämnd 1903 - 1925

    Författare :Maria Sundkvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; History of Childhood; Family Strategies; History from Below; Children s Culture; Child Saving; Children s Welfare Board; Juvenile Delinquency; Social Welfare; Resistance; Social Control; barn; barndom; tvångsomhändertagande; socialhistoria; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The study deals with the children, parents and authorities ofNorrktsping at the beginning of the twentieth century, and with the social and cultural consequences of a new law concerning child welfare. It focuses on the effects of the new legislation on the children and their families. LÄS MER

  2. 2. Aritmetik i förskolan : en studie av taluppfattningens betydelse för matematikundervisningen

    Författare :Maria Alkhede; Maria Johansson; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Aritmetik; taluppfattning; förskollärare; förskoledidaktik; undervisning; lärande; variationsteori; Aritmetik; taluppfattning; förskollärare; förskoledidaktik; undervisning; lärande; variationsteori.;

    Sammanfattning : Kunskapsområdet matematik blir alltmer fokuserat även i förskolan, med mål av vilket kunnande barnen förväntas utveckla. Därav finns det behov av att förstå vad barn faktiskt erbjuds lära och vad de utvecklar för förmågor innan de börjar skolan. LÄS MER

  3. 3. Galna kameror och barns virtuella bildseende, bildtänkande och filmgörande i förskolan

    Författare :Maria Olsson; Anne-Li Lindgren; Anna Palmer; Simon Ceder; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; preschool; children’s filmmaking; image vision; digital videography; Deleuze’s film philosophy; transcendental empiricism; the crystal-image; barn; förskola; barns filmgörande; bildseende; digital videografi; Deleuzes filmfilosofi; transcendental empirism; kristallbild; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute knowledge about children’s image-vision, image-thinking and image- and filmmaking in preschool, through a collaboration with children and digital film technology, and about Gilles Deleuze’s film philosophy (1989) as well as digital videography and the methodology created in the research process. The empirical production was carried out as a digital decentralized videography, according to Pink et al. LÄS MER

  4. 4. Skolkuratorns samtalspraktik : en studie om individuella samtal med barn i den svenska grundskolan

    Författare :Maria Kjellgren; Urban Markström; Sara Lilliehorn; Anette Bolin; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School social work; School social counselling; mental ill-health; children; adolescents; Skolsocialt arbete; skolkurator; skolkurativa samtal; psykisk ohälsa; barn; ungdomar;

    Sammanfattning : This thesis fills part of the existing knowledge gap regarding school social workers (SSW) individual counselling practice. The overall aim is to investigate the individual SSW counselling in Swedish elementary schools, as part of the pupil health team (PHT). LÄS MER

  5. 5. Skylta med kunskap : en studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola

    Författare :Maria Magnusson; Niklas Pramling; Ingrid Pramling Samuelsson; Elisabeth Mellgren; Per Lindqvist; Bente Eriksen Hagtvet; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; graphical symbols; learning; children; conceptual development; variation theory; Vygotsky; grafiska symboler; lärande; barn; begreppsutveckling; variationsteori; Vygotsky; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : The topic of this study is to generate knowledge about children’s understandingof graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporarysocieties, for example, in the form of letters, numbers, road signs, maps, andcomputer icons. LÄS MER