Sökning: "implicit lärande"

Visar resultat 6 - 10 av 33 avhandlingar innehållade orden implicit lärande.

  1. 6. Från novis till expert : förtrogenhetskunskap i kognitiv och didaktisk belysning

    Författare :Lars-Erik Björklund; Lars Lindström; Rolf Ekman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Learning; tacit knowledge; automation; experience based; implicit learning; novice-expert; intuition; pattern recognition; design; Polanyi; Dreyfus; non-declarative memory; Förtrogenhetskunskap; lärande; tyst kunskap; automation; beprövad erfarenhet; implicit minne; novis-expert; intuition; mönsterigenkänning; design; Polanyi; Dreyfus; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att bidra till förståelsen av beprövad erfarenhetsbaserad kunskap, det vi förknippar med fårdigheter, förmågor och förtrogenhet. Avhandlingen är enintegrerande forskningsöversikt, fntegrative research review. LÄS MER

  2. 7. Lärande mellan policy och praktik : Kontextuella villkor för skolans reformarbete

    Författare :Jan Håkansson; Christer Fritzell; Lena Fritzén; Glenn Hultman; Växjö universitet; []
    Nyckelord :deliberation; kommunikation; kritisk aktionsforskning; lärande; policy; skolreform; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : Abstract Håkansson, Jan (2006). Learning between policy and practice. Contextual conditions for reform activity in schools. Acta Wexionensia No 95/2006. LÄS MER

  3. 8. Ledarskap för lärares lärande : förstelärare som lärarledare

    Författare :Frida Grimm; Helene Ärlestig; Ulf Leo; Kristin Helstad; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher leadership; teacher leaders; educational leadership; professional development; professional learning communities; middle leadership; middle leaders; lärarledarskap; lärarledare; mellanledarskap; mellanledare; förstelärare; professionellt lärande; professionella lärandegemenskaper; utbildningsledarskap; skolutveckling; education; pedagogik;

    Sammanfattning : Today, new teacher leader functions are emerging in several parts of the world. Previous research has highlighted the potential of teacher leadership to enhance teacher learning, but also recorded resistance among teachers to being collectively led in efforts to improve teaching and learning. LÄS MER

  4. 9. Evidence in practice : On knowledge use and learning in social work

    Författare :Gunilla Avby; Per- Erik Ellström; Per Nilsen; Lennart Svensson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Knowledge; knowledge use; learning; evidence-based practice; social work practice; Kunskap; kunskapsanvändning; lärande; evidensbaserad praktik; socialt arbete;

    Sammanfattning : Against the backdrop of the transformations in the entire framing of professional work, social work has come under close scrutiny in many countries, including Sweden. Doubts have been raised about practitioners’ existing knowledge base, and the importance of practitioners engaging in learning and the renewal and extension of professional capacities has been emphasized. LÄS MER

  5. 10. Unplanned managerial work : A driver for knowledge creation and innovation capabilities in manufacturing SMEs

    Författare :Kristina Sollander; Annika Engström; Nina Edh Mirzaei; Joakim Wikner; Andreas Wallo; Jönköping University; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Managerial Work; Manufacturing SMEs; Knowledge Creation; Innovation Capabilities; Ledningsarbete; Tillverkande SMF; Lärande; Innovationsförmåga;

    Sammanfattning : Manufacturing small and medium-sized enterprises (SMEs) are important as they contribute to economic growth, employment opportunities and social integration. Their innovation capability is central to strengthening competitiveness, adaptability, and developing new sustainable solutions. LÄS MER