Sökning: "implicit lärande"

Visar resultat 21 - 25 av 33 avhandlingar innehållade orden implicit lärande.

  1. 21. Med inferenskunnande i fokus : En studie om vad mellanstadieelever behöver lära sig och hur undervisning kan bidra till att utveckla förmågan att dra slutsatser om en huvudpersons karaktärsdrag

    Författare :Cecilia Rosenbaum; Ulla Runesson Kempe; Anette Svensson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Inferential reading; reading comprehension; character traits; Variation Theory; Learning study; middle school;

    Sammanfattning : The aim of the study is to generate knowledge about what students in years 4 and 5 (9-12 years old) need to discern in order to draw conclusions about a protagonist’s character traits in a fictional text, and how this ability can be developed. The method chosen to answer the research questions is Learning Study, an iterative classroom-based approach. LÄS MER

  2. 22. Dokumentationssyndromet : En interaktionistisk och socialkritisk studie av förskolans dokumentations- och bedömningspraktik

    Författare :Katarina Nilfyr; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : The aim of the study is to contribute with knowledge about preschool documentation and assessment practice. The starting point is the interaction taking place in situations where teachers and/or children simultaneously conduct some form of documentation. LÄS MER

  3. 23. Topsar och cellmembran : Kroppens näringsupptag i undervisning och elevtexter på mellanstadiet

    Författare :Alma Jahic Pettersson; Carl-Johan A. Rundgren; Lena Tibell; Ragnhild Löfgren; Nicklas Gericke; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social semiotic; Metaphors; Everyday expressions; Systemic functional grammar; Organizational levels; Biology; Chemistry; Multimodality; Socialsemiotik; Metaforer; Vardagsuttryck; Systemisk funktionell grammatik; Organisationsnivåer; Biologi; Kemi; Multimodalitet;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras mellanstadieelevers meningsskapande kring näringsupptag. Avhandlingens artiklar baseras på två datainsamlingar. I den första studeras skriftliga svar på ett nationellt prov i biologi. I den andra studeras klassrumsundervisning i två skolor med en animation om näringsupptag som kontext. LÄS MER

  4. 24. Platon och hans pedagogik : en tolkning med utgångspunkt från två kontrasterande pedagogiska processer

    Författare :Monika Ringborg; Tomas Kroksmark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; The Ancient Greece; Plato s Dialogues; pedagogic processes; immanent pedagogics; philosophical pedagogics; changed view of the world; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The main purpose of the thesis is: on the basis of an analysis and interpretation of Plato's Dialogues, to describe his personal characteristics in its relation to his pedagogic reality, and, on the basis of these descriptions, to analyse and interpret his teaching methods as a result of two different processes.The scientific perspectives of the thesis are inspired by hermeneutic philosophy of history and especially by the theories of Paul Ricoeur and Hans-Georg Gadamer. LÄS MER

  5. 25. Language - mirror of culture : a case study on language socialization with Finns living in Finland and Sweden, and Swedes living in Sweden

    Författare :Marja-Terttu Tryggvason; Ann-Carita Evaldsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Sociolinguistics; cultural comparison; language socialization; family dinner conversation; conversational style; involvement; Språksocialisation; Finnar; språk; Sverige; Svenskar; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The purpose of the present study was to compare language socialization, i.e. how to use language and how to socialize children to use language, in three cultural groups: Finns living in Finland and Sweden and Swedes living in Sweden. Since language socialization is assumed to result in a conversational style, this was studied from different angles. LÄS MER