Sökning: "hans-åke scherp"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden hans-åke scherp.

  1. 1. Utmanat eller utmanande ledarskap : Rektor, organisation och förändrat undervisningsmönster i gymnasieskolan

    Författare :Hans-Åke Scherp; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Pedagogy; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Skolan och den politiska offentligheten - öppning eller tillslutning? : Styrning och skolutveckling utifrån "försöket utan timplan"

    Författare :Martin Kristiansson; Hans-Åke Scherp; Bo Dahlin; Mikael Alexandersson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school-development; political steering; political pubic sphere; purposive-rational action; communicative action; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogy;

    Sammanfattning : This study concerns school-development and the political public sphere in a Swedish context. It draws on an earlier study in which school-leaders expressed political signals in relation to school-development as being ambiguous and contradictive. On one hand they saw a political support for openness and dialogue in school. LÄS MER

  3. 3. Implementering av lärande för hållbar utveckling : En studie av rektors förståelse av kvalitet i skolans organisation

    Författare :Anna Mogren; Niklas Gericke; Hans-Åke Scherp; Johan Öhman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ESD implementation; transformativ education; quality criteria; school leadership; school organisation; Implementering av lärande för hållbar utveckling; kvalitetskriterier; skolans organisation; transformativ utbildning; skolans ledarskap; rektor; Biology; Biologi;

    Sammanfattning : Student outcomes of Education for Sustainable Development (ESD) is reported to be weak and empirical studies investigating the underlying causes have been called for. School organization is pointed out as essential, which highlights the role of school leaders in realizing ESD. LÄS MER

  4. 4. ”Att göra sina uppgifter, vara tyst och lämna in i tid” : Om elevansvar i det högmoderna samhället

    Författare :Åsa Söderström; Solveig Hägglund; Hans-Åke Scherp; Elisabet Öhrn; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pupils’ responsibility; Giddens’ structuration theory; ideology individualism; value-relativism; elevansvar; Giddens struktureringsteori; ideologi; individualism; värderelativism; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogy;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe and analyse pupils’ and teachers’ views on pupils’ responsibility for their schoolwork and how this relates to a more comprehensive ideology of school and today’s high modern society. The analysis is inspired by Anthony Giddens’ structuration theory and the concepts of discursive consciousness, practical consciousness, rules, routines and resources. LÄS MER

  5. 5. Mellan varumärke och gemensamt raster : Skilda sätt att se verksamhetsidéer för pedagogisk verksamhet

    Författare :Katina Thelin; Hans-Åke Scherp; Bo Dahlin; Annica Löfdahl; Tom Tiller; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Conceptions; Bottom-up and top-down leadership; Implementation; Phenomenography; School development; School improvement; School Leadership; Schoolwide pedagogy; Schoolwide vision; Verksamhetsidé; Organizational practice; Fenomenografi; Helhetsidé; Implementering; Pedagogisk idé; Pedagogisk verksamhet; Skolutveckling; Skolledarskap; Uppfattningar; Uppifrån- och underifrånstyrning; Verksamhetsidé; Vision; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore the ways in which verksamhetsidé is seen within the Swedish educational context.In Sweden, the concept verksamhetsidé is used for an idea or a set of ideas related to the practice of an organization, for instance a school or a school district. LÄS MER