Avancerad sökning

Visar resultat 41 - 44 av 44 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 41. Involved Parenthood : Everyday Lives of Swedish Middle-Class Families

    Författare :Lucas Forsberg; Karin Aronsson; Helle Rydstrøm; Annette Lareau; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Childcare; family life; home-school relations; homework; household work; parenthood; subjectivity; gender; ethnography; video-based observations; Föräldraskap; familjeliv; hushållsarbete; barnomsorg; hem-skolarelationer; läxor; normer; subjektivitet; genus; etnografi; videoobservationer; Children; Barn;

    Sammanfattning : The dissertation studies how 16 Swedish middle-class parents understand and form their parenthood in everyday life. The focus is set on how they involve themselves in their children’s care and education, and how parental identities are negotiated in relation to cultural norms on parenthood. LÄS MER

  2. 42. Didaktiska val i partidemokratin : Om partiskolning och lärande i politiken

    Författare :Daniel Bladh; Henrik Nordvall; Annika Pastuhov; Maria Olson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didactics; Party schooling; Political parties; Municipalities; Active citizenship; Didaktik; Partiskolning; Politiska partier; Kommuner; Aktivt medborgarskap;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka de överväganden och skäl som ligger bakom didaktiska val som fattas när utbildning organiseras för partipolitiskt aktiva personer. De anordnare som främst står i fokus för avhandlingen är de nationella partiorganisationerna medan den kommunala förvaltningen fungerar som en kon-trastpunkt. LÄS MER

  3. 43. Styrning och re-kontextualisering av värden i utbildningspolicy på nationell och lokal nivå

    Författare :Ulrika Bergstrand; Ola J Lindberg; Christina Segerholm; Ulla Damber; Christian Lundahl; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Governance; PISA; Re-contextualization; Recontextualization; Rural areas; Salamanca-statement; School inspectorate; Sparsely populated areas; Superintendent; Values; Glesbygd; Landsbygd; PISA; Re-kontextualisering; Rekontextualisering; Salamancadeklarationen; Skolchefer; Skolinspektion; Styrning; Värden;

    Sammanfattning : In this study, governing as re-contextualization of values in Swedish educational policy has been described and analyzed. Two levels have been central to the study: the national level, in the form of the Swedish Schools Inspectorate's (SSI) survey to school personnel, and the municipal level, examined by interviews with superintendents in sparsely populated and rural areas. LÄS MER

  4. 44. En kvinnoröst i manssamhället : Agda Montelius 1850-1920

    Författare :Sif Bokholm; Historia; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Contemporary history circa 1800 to 1914 ; Sociologi; Sociology; women s movement; women s emancipation; political feminism; socio-politics; Biography; philanthropy; Modern historia ca. 1800-1914 ;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to shed light on the role of female initiative in the accelerating social developments of the late nineteenth century that were eventually to result in Sweden’s modern, democratic welfare state. The method is a biographical study that highlights one of the leading figures of the day, Agda Montelius. LÄS MER