Sökning: "educational mismatch"

Visar resultat 6 - 10 av 12 avhandlingar innehållade orden educational mismatch.

  1. 6. Caught in Culture? : Cultural Transformation through HIV/AIDS Prevention Education in Zambia

    Författare :Ellen Carm; Ulf Fredriksson; David Stephens; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HIV AIDS prevention education; culture; transformation; multi-voiced and leveled strategy; cultural historical activity theory; internationell pedagogik; International Education;

    Sammanfattning : The study explores the role and contribution of education in developing a localized and relevant HIV/AIDS prevention strategy through a multi-voiced approach, involving the educational institutions, as well as the traditional leaders, community-members, including parents. The study comprised all public schools in one Zambian province from 2002-2008. LÄS MER

  2. 7. Occupational injuries and communications in Swedish agriculture safety interventions

    Författare :Catharina Alwall Svennefelt; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Systemic changes in Swedish agriculture have seen the average farm size increase, employees become more common, adoption of new technologies and an ageing farm population. This has led to many new physical and psychological health risks and the need for continued work in preventing occupational injuries. LÄS MER

  3. 8. The drive for change : putting the means and ends of sport at stake in the organizing of Swedish voluntary sport

    Författare :Cecilia Stenling; Tor Söderström; Josef Fahlén; Eivind Å. Skille; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; organizational institutionalism; institutional logics; community sport clubs; voluntary organizations; civil society; governance; organizational change; public policy; sport policy; policy implementation; popular movements; institutionell teori; institutionella logiker; föreningsidrott; idrottsföreningar; idrottsrörelsen; folkrörelse; organisatorisk förändring; idrottspolitik; policy-implementering; civilsamhället; tredje sektorn; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to create knowledge on processes of change in the contemporary organizing of Swedish voluntary sport and the systems of meaning at work in these processes. The thesis proceeds from the assumption that the contemporary public sport policy climate is characterized by a pressure on organized sport to change in order for sport to better serve as an implementer of non-sport goals. LÄS MER

  4. 9. Swedish Match? Education, Migration and Labor market Integration in Sweden

    Författare :Inge Dahlstedt; Jaco Dagevos; Malmö högskola; []
    Nyckelord :Integration; Labor market; Occupational Match;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att analysera och undersöka utbildningens roll för både immigranter och deras barn när det gäller att säkra en plats på den svenska arbetsmarknaden. Med andra ord handlar avhandlingen om relationen mellan utbildning och arbete. LÄS MER

  5. 10. Lära och leka med flera språk : Socialt samspel i flerspråkig förskola

    Författare :Polly Björk-Willén; Jakob Cromdal; Fritjof Sahlström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Multilingual preschool; social interaction; participation; language choice; language alternation; multimodality; learning; ethnomethodology; conversation analysis; Flerspråkig förskola; Socialt samspel; Deltagande; Språkval; Språkalternering; Multiomdalitet; Lärande; Etnometodologi; Konversationsanalys; Children; Barn;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att studera barns sociala samspel med varandra och med vuxna i en flerspråkig förskolekontext. Mer specifikt studeras barnens språkanvändning i lek och i lärarledda aktiviteter, och hur barnen använder andra semiotiska resurser än språk för att åstadkomma deltagande i förskolans olika sammanhang. LÄS MER