Sökning: "Var är meningen"

Visar resultat 1 - 5 av 23 avhandlingar innehållade orden Var är meningen.

  1. 1. Var är meningen? : Elevtexter och undervisningspraktiker

    Författare :Ewa Bergh Nestlog; Gunilla Byrman; Ellen Krogh; Synnøve Matre; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; teaching and learning writing; meaning making; pupils’ texts; upper primary school; discursive practice; literacy practice; argumentative text; explanatory text; rhetorical structure theory; relief theory; skrivundervisning; skrivlärande; meningsskapande; elevtexter; mellanstadiet; diskursiv praktik; skriftpraktik; argumenterande text; förklarande text; retorisk strukturteori; reliefteori; Swedish Didactics; Svenska språket med didaktisk inriktning;

    Sammanfattning : This is about how pupils in years 4 to 6 of compulsory school and their teachers make meaning in teaching activities and texts. The aim of the study is to investigate the teaching and learning of writing and the pupils’ discursive texts. LÄS MER

  2. 2. Resultatenheter i kommunalteknisk verksamhet : struktur, process och effekt

    Författare :Mikael Hellström; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; economic theory; econometrics; Economics; intention of change; municipal; organizational design; effects; profit center; economic systems; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik;

    Sammanfattning : The focus of this thesis is on the most widespread organizational change that the public sector has gone through during the 1990s: the introduction, implementation and continuous use of profit centers. There are three major reasons for studying profit centers. LÄS MER

  3. 3. Schooling Emotional Intelligence Through Narrative and Dialogue. Implications for the education of children and adolescents

    Författare :Martina Campart; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Arbetspsykologi; Industrial psychology; epistemic analysis; narrative modes of knowing; narrative modes of thought; modes of learning; conversation; applied psychoanalysis; Emotions; emotional intelligence; industripsykologi; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : Abstract The point of departure for this study is the author's experience as educator in a residential home for children (age 6-14) with social-emotional problems, in Italy, between 1980 and 1989. One important element of the pedagogical approach was the use of narratives (personal, of others, of fiction) to prompt children's interest/ motivation to reflect about issues of personal concern. LÄS MER

  4. 4. Efficient Optimization Techniques for Localization and Registration of Images

    Författare :Linus Svärm; Matematik LTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis focuses on two problems in the field of computer vision and image analysis. The first part of the thesis deals with image localization. LÄS MER

  5. 5. En essä om estetisk efterrättelse

    Författare :Johanna Börrefors; Håkan Hydén; Carl-Göran Heidegren; Sweden Lund Lund University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Juridik; Law;

    Sammanfattning : Meads centrala påstående var att medvetandet uppstår mellan människor. Det individuella subjektet framträder därmed som en effekt. Jag har lyft fram det faktum att Miget - agenten snarare än subjektet - föregår och ingår i den sociala interaktionen. LÄS MER