Sökning: "SAMHÄLLSVETENSKAP betyg"

Visar resultat 6 - 10 av 33 avhandlingar innehållade orden SAMHÄLLSVETENSKAP betyg.

  1. 6. Att tävla för betyg : gymnasieelevers bild av ämnet idrott och hälsa genom bedömningspraktiken

    Författare :Nina Modell; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Physical education and health; pupil s perceptions; assessment and grading; sports movement; focus groups; vignettes; Idrott och hälsa; elevers uppfattningar; bedömning och betygssättning; föreningsidrott; fokusgrupper; vinjetter; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim is to study and reach an understanding of how upper secondary school students perceive the subject of physical education and health through the assessment practice they experience. Part of the interest concerns the content of the assessment practice and the picture of the subject emerging from this. LÄS MER

  2. 7. Att studera och bli bedömd : Empiriska och teoretiska perspektiv på gymnasie- och vuxenstuderandes sätt att erfara studier och bedömningar

    Författare :Per Andersson; Staffan Larsson; Lennart Svensson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Assessment; grades; the Swedish Scholastic Aptitude Test SweSAT ; orientations to studying; phenomenography; colonization; discipline; disembedding mechanisms; Bedömning; betyg; högskoleprovet; studieorientering; fenomenografi; kolonisering; disciplin; urbäddningsmekanismer; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This dissertation is focussing on students’ experiences of assessments, which means that the assessments are related to studying. The assessments particularly investigated are the main types of assessments used in the application and selection for higher education in Sweden – the grading in schools on secondary level, and the Swedish Scholastic Aptitude Test (SweSAT). LÄS MER

  3. 8. En reformerad lärare : Konstruktionen av en professionell och betygssättande lärare i skolpolitik och skolpraktik

    Författare :Larissa Mickwitz; Christian Lundahl; Meeri Hellstén; Tore West; Daniel Sundberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers; professionalism; grading; school reform; curriculum theory; institutionalism; discourse theory; policy analysis; lärare; professionalism; betyg; läroplansteori; institutionalism; diskursteori; skolreformer; policyanalys; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This doctoral thesis investigates the interrelatedness between school policy and practice. In the thesis, the construction of “the teacher” is analysed in school policy documents and teacher interviews. LÄS MER

  4. 9. On the mechanisms of social inequality. Studies of young people's educational outcomes, social participation and well-being

    Författare :Erica Nordlander; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ungdomar; Social ojämlikhet; Utbildning sociala aspekter; Ungdomar utbildning klasstillhörighet Sverige 2000-talet; Genus; Hälsa; Skolan betyg; Young people education class affinity Sweden 21st century; Gender; Health; School marks; Youth; Equality; Sverige;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Lika chanser i gymnaiset? En studie om betyg, nationella prov och social reproduktion

    Författare :Helena Korp; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Differentiation; National Assessments; Social reproduction; Pedagogy and didactics; Upper secondary education; Grades; Pedagogik; didaktik; betygsättning gymnasieskolan; Education; Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : The general confidence in equal opportunity and equivalent grades are crucial to the moral justification of the social stratification in the modern society, in which meritocracy holds a hegemonic status. In Sweden, a political aim has been that everybody should get upper secondary education, and the government has established a National Agency for Education to promote and control the quality in education and grading. LÄS MER