Sökning: "disciplin"

Visar resultat 1 - 5 av 29 avhandlingar innehållade ordet disciplin.

  1. 1. Disciplin och motstånd Pedagogisk-filosofiska perspektiv på samtida svensk skoldisciplin

    Detta är en avhandling från Karlstad : Karlstads universitet

    Författare :Joakim Larsson; Karlstads universitet.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Discipline; Resistance; Power; Subject; Subjectivation; Subjectification; Order; Chaos; Complexity; Deleuze; Guattari; Foucault; Rancière; Baudrillard; Neoliberalism; Neoconservatism; Disciplin; motstånd; makt; subjekt; subjektivering; subjektifiering; ordning; kaos; komplexitet; Deleuze; Guattari; Foucault; Rancière; Baudrillard; nyliberalism; nykonservatism; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : As Sweden approached its 2006 national election, issues on order and discipline in educational environments came to the forefront of educational interest, debate, and reform. This thesis aims at a critical discussion of the discourses in question, making use of educational, post-structural as well as political philosophy. LÄS MER

  2. 2. Frihetens milda disciplin normalisering och social styrning i svensk sinnessjukvård 1850-1970

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Mikael Eivergård; Umeå universitet.; [2003]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Modem psychiatric practise; power; normalization; social governing; practice-history; psychiatric treatment; asylums in Sweden; history of psychiatry;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to describe and analyse the institutionalized Swedish Psychiatric practice during the period 1850 and 1970 - the era of the large mental hospitals - in terms of a modem disciplinary project. Point of departure relates to the meeting between the admitted patient and the educational work of the mental hospital and its everyday practice. LÄS MER

  3. 3. Disciplin, kritikrätt och rättssäkerhet : studier kring militieombudsmannaämbetets (MO) doktrin- och tillkomsthistoria 1901-1915

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Rolf Nygren; Uppsala universitet.; [1977]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION History and philosophy subjects History subjects History; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Historisk-filosofiska ämnen Historieämnen Historia;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Att studera och bli bedömd Empiriska och teoretiska perspektiv på gymnasie- och vuxenstuderandes sätt att erfara studier och bedömningar

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Per Andersson; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2000]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Assessment; grades; the Swedish Scholastic Aptitude Test SweSAT ; orientations to studying; phenomenography; colonization; discipline; disembedding mechanisms; Bedömning; betyg; högskoleprovet; studieorientering; fenomenografi; kolonisering; disciplin; urbäddningsmekanismer; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik;

    Sammanfattning : This dissertation is focussing on students’ experiences of assessments, which means that the assessments are related to studying. The assessments particularly investigated are the main types of assessments used in the application and selection for higher education in Sweden – the grading in schools on secondary level, and the Swedish Scholastic Aptitude Test (SweSAT). LÄS MER

  5. 5. Disciplining Freedom Treatment Dilemmas and Subjectivity at a Detention Home for Young Men

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Anna Gradin Franzén; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2014]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Discipline; self-government; subjectivity; subject positioning; forced treatment; youth; normality; morality; humor; ideological dilemmas; resistance; Disciplin; självstyrning; subjektivitet; subjektspositionering; tvångsvård; ungdom; normalitet; moral; humor; ideologiska dilemman; motstånd;

    Sammanfattning : This ethnographic study explores treatment practices and staff-resident interaction at a detention home for young men, drawing on video recorded conversations and interviews. It investigates ideological dilemmas inherent in the institutional setting and how these produce complex subject positions to uptake, negotiate or refuse. LÄS MER