Sökning: "Lärande och metod"
Visar resultat 1 - 5 av 78 avhandlingar innehållade orden Lärande och metod.
1. Transfer-Aware Kernels, Priors and Latent Spaces from Simulation to Real Robots
Sammanfattning : Consider challenging sim-to-real cases lacking high-fidelity simulators and allowing only 10-20 hardware trials. This work shows that even imprecise simulation can be beneficial if used to build transfer-aware representations. LÄS MER
2. An Eye for an I : Focus on integration in WIL
Sammanfattning : This licentiate thesis describes the development and change of forms within a course with a focus on Work-Integrated Learning (WIL). For several years I have been responsible for a course and at the same time author of the syllabus for the course and seen how weak the integration is, and how it is perceived by the students, between theoretical knowledge and the practical work during an internship period. LÄS MER
3. Upplevelse, inlevelse och reflektion : En teoretisk analys och en empirisk undersökning av hur lärare tänker när de använder drama som metod
Sammanfattning : This thesis consists of two parts and focus on how teachers think when they use drama as a method. It is a didactic study in which the questions what, why and how will be elucidated. The first part is theoretical and contains theoretical perspectives of education in general and theoretical perspective focused in drama as a learning method. LÄS MER
4. Munhälsa – Äldre personers upplevelser och vårdpersonals attityder och kunskaper
Sammanfattning : Bakgrund: Det är känt att äldre personer har bättre munhälsa i dag och fler kvarvarande tänder än tidigare generationer. Det är en komplex uppgift att utföra munvård för att förebygga nedsatt munhälsa på någon annan. Nedsatt munhälsa kan påverka allmänhälsan på olika sätt, till exempel genom smärta och nedsatt aptit. LÄS MER
5. Skriftbruk i vardagsliv och i sfi-utbildning : En studie av fem kurdiska sfi-studerandes skriftbrukshistoria och skriftpraktiker
Sammanfattning : This thesis explores the literacy practices in literacy history, in everyday life and in Swedish tuition for immigrants (sfi) of five Kurdish adults. The study analyses connections and dividing lines between literacy practices of the sociotextual domains of everyday life and literacy practices of the sociotextual domain of sfi. LÄS MER