Sökning: "Lärande och metod"

Visar resultat 1 - 5 av 78 avhandlingar innehållade orden Lärande och metod.

  1. 1. Transfer-Aware Kernels, Priors and Latent Spaces from Simulation to Real Robots

    Författare :Rika Antonova; Danica Kragic; Jens Kober; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Computer Science; Datalogi;

    Sammanfattning : Consider challenging sim-to-real cases lacking high-fidelity simulators and allowing only 10-20 hardware trials. This work shows that even imprecise simulation can be beneficial if used to build transfer-aware representations. LÄS MER

  2. 2. An Eye for an I : Focus on integration in WIL

    Författare :Lennarth Bernhardsson; Martin Gellerstedt; Lars Svensson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Work-Integrated Learning; Work-Integrated Education; Workplace learning; Work-based learning; Lärande; Progression; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : This licentiate thesis describes the development and change of forms within a course with a focus on Work-Integrated Learning (WIL). For several years I have been responsible for a course and at the same time author of the syllabus for the course and seen how weak the integration is, and how it is perceived by the students, between theoretical knowledge and the practical work during an internship period. LÄS MER

  3. 3. Upplevelse, inlevelse och reflektion : En teoretisk analys och en empirisk undersökning av hur lärare tänker när de använder drama som metod

    Författare :Christel Öfverström; Lars-Ove Dahlgren; Bernt Gustavsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Drama as a method; Learning; Experience; Understanding and reflection; drama som metod; lärande; upplevelse; inlevelse samt reflektion; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen;

    Sammanfattning : This thesis consists of two parts and focus on how teachers think when they use drama as a method. It is a didactic study in which the questions what, why and how will be elucidated. The first part is theoretical and contains theoretical perspectives of education in general and theoretical perspective focused in drama as a learning method. LÄS MER

  4. 4. Munhälsa – Äldre personers upplevelser och vårdpersonals attityder och kunskaper

    Författare :Maria Snögren; Kristina Ek; Maria Browall; Irene Eriksson; Ulrika Lindmark; Anna Ehrenberg; Högskolan i Skövde; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Digital training; Fundamentals of Care; Healthcare professionals; Nursing; Oral Health; Oral Healthcare and Older adults; Digital utbildning; Fundamentals of Care; Munhälsa; Munvård; Omvårdnad; Vårdpersonal och Äldre personer; Wellbeing in long-term health problems WeLHP ; Välbefinnande vid långvariga hälsoproblem WeLHP ;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det är känt att äldre personer har bättre munhälsa i dag och fler kvarvarande tänder än tidigare generationer. Det är en komplex uppgift att utföra munvård för att förebygga nedsatt munhälsa på någon annan. Nedsatt munhälsa kan påverka allmänhälsan på olika sätt, till exempel genom smärta och nedsatt aptit. LÄS MER

  5. 5. Skriftbruk i vardagsliv och i sfi-utbildning : En studie av fem kurdiska sfi-studerandes skriftbrukshistoria och skriftpraktiker

    Författare :Annika Norlund Shaswar; Lars-Erik Edlund; Ann-Catrine Edlund; Rita Hvistendahl; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish tuition for immigrants; literacy event; literacy practice; New Literacy Studies; sociotextual domain; ethnography; learning; identification; identities; Kurdish; svenska för invandrare; skrifthändelse; skriftpraktik; New Literacy Studies; sociotextuell domän; etnografisk metod; lärande; identifikation; identiteter; kurdiska; Scandinavian Languages; nordiska språk;

    Sammanfattning : This thesis explores the literacy practices in literacy history, in everyday life and in Swedish tuition for immigrants (sfi) of five Kurdish adults. The study analyses connections and dividing lines between literacy practices of the sociotextual domains of everyday life and literacy practices of the sociotextual domain of sfi. LÄS MER