Sökning: "Global classrooms"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden Global classrooms.

  1. 1. Learning and teaching sustainable development in global-local contexts

    Detta är en avhandling från Malmö högskola, Fakulteten för lärande och samhälle

    Författare :Birgitta Nordén; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Contextual Analysis; Critical Knowledge Capabilities; Deep approaches to learning; Deep approaches to teaching; Education for Sustainable Development; ESD; Environmental and Sustainabilty Education Research; ESER; Global classrooms; Global learning; Global eduction; Global - local contexts; Global Learning for Sustainable Development; GLSD; Global teaching and learning; Phenomenography; Sustainable Development; SD; sustainability; Teaching Approaches; Transdisciplinary Teaching; Transitions; Transnational education; Online learning; Transnational learning;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to develop knowledge of teaching and learning sustainable development in global–local contexts. The research field is global learning for sustainable development (GLSD). LÄS MER

  2. 2. Learning and Teaching Sustainable Development in Global - Local Contexts

    Detta är en avhandling från Malmö högskola, Fakulteten för lärande och samhälle

    Författare :Birgitta Nordén; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Contextual Analysis; Critical Knowledge Capabilities; Deep Approaches to Learning; Deep Approaches to Teaching; Education for Sustainable Development ESD ; Environmental and Sustainabilty Education Research ESER ; Global Classrooms; Global Learning; Global Learning for Sustainable Development GLSD ; Global-Local Contexts; Phenomenography; Sustainable Development; Teaching Approaches; Transdisciplinary Teaching; Transitions;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to develop knowledge of teaching and learning sustainable development in global–local contexts. The research field is global learning for sustainable development (GLSD). LÄS MER

  3. 3. Ämneskonstruktioner i ekonomismens tid Om undervisning och styrmedel i modersmålsämnet i svenska och danska gymnasier

    Detta är en avhandling från Malmö högskola, Fakulteten för lärande och samhälle

    Författare :Bengt Sjöstedt; [2013]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; subject constructions; governing system; governing document; subject of Swedish; subject of Danish; recontextualisation; frame factors; codes; determinants; subject didactics; Basil Bernstein; economism; new public management; trajectories; the teching and learning of Swedish; educational sciences;

    Sammanfattning : Under vilka villkor formar en dansklärare och en svensklärare sin pedagogiska gärning? Utifrån vilka ideal och organisatoriska förutsättningar möter de sina elever? Bengt Sjöstedt presenterar i denna doktorsavhandling i svenska med didaktisk inriktning sina svar på dessa frågor. Till grund för hans slutsatser ligger omfattande studier av undervisningen i skolämnena danska och svenska i gymnasiemiljöer i Danmark respektive Sverige. LÄS MER

  4. 4. Teaching Islam : Islamic Religious Education at Three Muslim Schools in Sweden

    Detta är en avhandling från Uppsala : Uppsala universitet

    Författare :Jenny Berglund; [2009]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; islam; muslimska friskolor; islamundervisning; religionsundervisning; didaktik;

    Sammanfattning : This study concerns the formulation of Islamic religious education (IRE) at three Swedish Muslim schools which offered IRE as an extra curricular subject, one to three hours per week. The study contributes to the understanding of how IRE is formed as a confessional school subject within the framework and under the jurisdiction of the Swedish school system. LÄS MER

  5. 5. Teaching Islam : Islamic Religious Education at Three Muslim Schools in Sweden

    Detta är en avhandling från Uppsala : Uppsala universitet

    Författare :Jenny Berglund; Carl-Anders Säfström; Göran Larsson; Caroline Liberg; Ron Geaves; [2009]
    Nyckelord :islamic religious education; IRE; religious education; Muslim school; ethnography; teaching; educational choices; Islam; Quran; Islamic history; singing;

    Sammanfattning : This study concerns the formulation of Islamic religious education (IRE) at three Swedish Muslim schools which offered IRE as an extra curricular subject, one to three hours per week. The study contributes to the understanding of how IRE is formed as a confessional school subject within the framework and under the jurisdiction of the Swedish school system. LÄS MER