Sökning: "Global Learning for Sustainable Development"

Visar resultat 1 - 5 av 16 avhandlingar innehållade orden Global Learning for Sustainable Development.

  1. 1. Learning and teaching sustainable development in global-local contexts

    Detta är en avhandling från Malmö högskola, Fakulteten för lärande och samhälle

    Författare :Birgitta Nordén; Lunds universitet.; Lund University.; Malmö University.; Malmö University.; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Contextual Analysis; Critical Knowledge Capabilities; Deep Approaches to Learning; Deep Approaches to Teaching; Education for Sustainable Development ESD ; Environmental and Sustainabilty Education Research ESER ; Global Classrooms; Global Learning; Global Learning for Sustainable Development GLSD ; Global-Local Contexts; Phenomenography; Sustainable Development; Teaching Approaches; Transdisciplinary Teaching; Transitions; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Humanities Social Sciences; Deep approaches to learning; Deep approaches to teaching; Education for Sustainable Development; ESD; Environmental and Sustainabilty Education Research; ESER; Global classrooms; Global learning; Global eduction; Global - local contexts; Global Learning for Sustainable Development; GLSD; Global teaching and learning; SD; sustainability; Transnational education; Online learning; Transnational learning;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to develop knowledge of teaching and learning sustainable development in global–local contexts. The research field is global learning for sustainable development (GLSD). LÄS MER

  2. 2. Governing Development : The Millennium Development Goals and Gender Policy Change in Sub-Saharan Africa

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of Political Science, Stockholm University

    Författare :Helena Hede Skagerlind; Stockholms universitet.; [2019]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Millennium Development Goals; sustainable development; gender equality; human rights; performance indicators; United Nations; Sub-Saharan Africa; Kenya; Ethiopia; economic conditionality; social influence; statsvetenskap; Political Science;

    Sammanfattning : Recent decades have witnessed an upsurge in the use of different forms of global performance assessments as a means to influence the behavior of states. Within the area of international development, the Millennium Development Goals (MDGs) reinforced the practice of development governance through global performance indicators (GPIs) and gained considerable agenda-setting power among the international development community. LÄS MER

  3. 3. Performance-based costing as decision support for development of discrete part production : Linking performance, production costs and sustainability

    Detta är en avhandling från Division of Production and Materials Engineering, Lund University

    Författare :Christina Windmark; Lunds universitet.; Lund University.; Lunds universitet.; Lund University.; [2018-07-20]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Production cost; PERFORMANCE; decision support; manufacturing; production development; performance-based costing; sustainability; organizational learning; Production cost; Performance; Decision support; Manufacturing; Production development; performance-based costing; Sustainability; Organizational learning;

    Sammanfattning : Svensk tillverkningsindustri bidrar till ca 16 % (Statistics Sweden 2016) av bruttonationalprodukten och medverkar till att ca 900 000 av landets invånare har en anställning (Produktion2030 2016), vilket gör sektorn till en viktig del av Sveriges välfärdssystem. Forskningen syftar främst till att ge industrin verktyg för att analysera och utvärdera produktion för resurseffektivare och lönsammare tillverkning som även minskar miljöbelastningen. LÄS MER

  4. 4. State Learning and Role Playing : : International environmental cooperation in the Arctic Council

    Detta är en avhandling från Lund University

    Författare :Sandra Engstrand; Lunds universitet.; Lund University.; Malmö University.; Malmö University.; [2018]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Learning; international cooperation; role theory; arguing; symbolic interactionism; environmental norms; the Arctic Council; the Arctic; International relation IR ; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Humanities Social Sciences; International cooperation; Environmental norms; International Relations IR ; Role theory; The Arctic Council;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker staters interaktion som en social läroprocess, i syfte att förstå hur stater lär sig om miljönormer. Detta sker genom en konstruktivistisk ansats och mer specifikt ett roll-teoretiskt perspektiv, där en roll förstås som statens repertoar av beteende, jämsides dess funktion i en social interaktionskontext. LÄS MER

  5. 5. Sustainable development and tourism in a biosphere reserve A case study of Lake Vänern Archipelago Biosphere Reserve, Sweden

    Detta är en avhandling från Karlstads universitet

    Författare :Fredrik Hoppstadius; Karlstads universitet.; [2018]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sustainable Development; Sustainable Tourism; Biosphere Reserves; Place; Landscape; Kulturgeografi; Human Geography;

    Sammanfattning : In this thesis I analyse sustainable development by researching tourism in a biosphere reserve. Sustainable development is based on a broad range of environmental, economic and social elements, bound together by the fact that development is limited by boundaries in the environment. LÄS MER