Sökning: "social history"

Visar resultat 21 - 25 av 2414 avhandlingar innehållade orden social history.

  1. 21. Gespräche in einer Krise : Analyse von Telefonaten mit einem RAF-Mitglied während der Okkupation der westdeutschen Botschaft in Stockholm 1975

    Författare :Gregor von der Heiden; Anita Malmqvist; Liisa Tiittula; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; crisis; telephone calls; conversation analysis; pragmatics; linguistics; verbal interaction; negotiation; Red Army Faction; Baader-Meinhof; terrorism; RAF; Swedish history; political violence; West German history; occupation; Krise; Telefongespräche; Gesprächsanalyse; Sprachwissenschaft; verbale Interaktion; Verhandlung; Rote Armee Fraktion; Baader-Meinhoff; Terrorismus; Linksterrorismus; Deutsche Geschichte; Schwedische Geschickte; Okkupation; kris; telefonsamtal; samtalsanalys; lingvistik; verbal interaktion; förhandling; Röda Armé-fraktion; RAF; Baader-Meinhof; terrorism; vänsterterrorism; tyska historia; svensk historia; ockupation; German language; Tyska språket; Germanic languages; Germanistik; Linguistics; Lingvistik; History; Historia; Criminology; Kriminologi; Empirical conflict research; Empirisk konfliktforskning; Linguistics; lingvistik; tyska; German; historia; History;

    Sammanfattning : When crises develop, people are confronted with difficulties beyond those experienced in normal everyday activities.  Due to the perceived threats inherent to such situations, familiar behaviors may prove ineffective, and such attempts can pose dangerous and unpredictable risks. LÄS MER

  2. 22. Himlajord och handelsvara. : Ägobyten av egendom i Kumla socken 1780-1880

    Författare :Ulla Rosén; Lunds universitet; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; agrarkapitalism; ägande; jordfördelning; försäljning; arv; Agricultural history; Agrarhistoria; Economic history; Ekonomisk historia; History; Historia; Historia; History;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Mellan Torneå och Amsterdam : En undersökning av Stockholms roll som förmedlare av varor i regional- och utrikeshandel 1600-1650

    Författare :Åke Sandström; Herman Schück; Jan Glete; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Stockholm; handelshistoria; Östersjön; export; import; tull; tullar; smuggling; handelsregleringar; bottniska handelstvånget; handelsordinantia; seglationsordning; tjära; beck; koppar; stångjärn; pålepenning; tolag; stora sjötullen; stapelstäder; uppstäder; stapelstadssystemet; centralortsteori; kronohandel; Åland; Västerbotten; Österbotten; Stormaktstiden; Vasatiden; History subjects; Historieämnen; Economic history; Ekonomisk historia; Historia; History;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Har kvinnorna en sportslig chans? : den svenska idrottsrörelsen och kvinnorna under 1900-talet

    Författare :Eva Olofsson; Martin Johansson; Kari Fasting; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; gender; sport; gymnastics; soccer; Swedish sport; womens´ sport; sport history; Sports research; Idrottsforskning;

    Sammanfattning : This study examines the conditions of womens´s participation in organized sport. The Swedish Sport Confederation and the two associations with the largest number of female members, the Swedish Gymnastics Federation and the Swedish Football Association, have been studied. Gymnastics is a traditional sport for women and is mainly a fitness sport. LÄS MER

  5. 25. History in the Service of Mankind : International Guidelines and History Education in Upper Secondary Schools in Sweden, 1927–2002

    Författare :Thomas Nygren; Daniel Lindmark; Bengt Schüllerqvist; Harry Haue; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; history teaching; League of Nations; UNESCO; Council of Europe; curriculum; History; Historia; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of history; historia med didaktisk inriktning; historiedidaktik; didactics of history;

    Sammanfattning : In this study the guidelines of the League of Nations, UNESCO and the Council of Europe are investigated in relation to Swedish national curricula, teachers’ perceptions of and students’ work in history, from 1927 to 2002.Inspired by John I Goodlad’s notions of curricula and implementation, the formulation of history is studied. LÄS MER