Sökning: "skolans sociala roll"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden skolans sociala roll.

  1. 1. Kommunen - en part i utbildningspolitiken?

    Författare :Ann Quennerstedt; Tomas Englund; Ulf P Lundgren; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; municipality; equivalence; educational policy; decentralisation; school governance; curriculum theory; discourse analysis; kommuner; likvärdighet; utbildningspolitik; decentralisering; läroplansteori; diskursteori; diskursanalys; skolans styrning; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This dissertation focuses on the municipality (the local authority) as a participant in Swedish educational policy. The reform of school governance in the 1990s, gave municipality wider authority in the educational field and a greater responsibility for education. LÄS MER

  2. 2. To include or not to include : Teachers’ social representations of inclusion of students with Asperger syndrome

    Författare :Ann-Charlotte Linton; Christina Chaib; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Inclusion; Asperger diagnosis; mainstream teachers; social representations; Inkludering; Asperger diagnos; lärare; sociala representationer;

    Sammanfattning : Evidence on inclusive classrooms shows that successful implementation of inclusion can lead to increased social involvement, personal well-being and higher levels of academic performance compared with segregated provision. Despite these potential benefits inclusion of students with Asperger syndrome (AS) in the mainstream classroom is problematic. LÄS MER

  3. 3. Teaching with social robots

    Författare :Sara Ekström; Lena Pareto; Eva Brooks; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Robots; Educational Technology; Human-Robot Interaction; Teachers; Activity Theory; Sociala Robotar; Utbildningsteknologi; Människa- Robotinteraktion; Lärare; Aktivitetsteori; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : The school's digitalization is an ongoing process that brings new didactic opportunities, but also challenges. Social educational robots entail a complex teaching situation and affect the teacher's role, actions, and responsibilities in the classroom. LÄS MER

  4. 4. Med livet på schemat : om skolämnet livskunskap och den riskfyllda barndomen

    Författare :Camilla Löf; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; livskunskap; life competence education; barndomssociologi; kritisk diskursanalys; skola; etnografi; värdegrundsarbete; demokrati; hälsa;

    Sammanfattning : Skolämnet livskunskap har vuxit fram i svenska skolor under det senaste decenniet, ofta utifrån en ambition att främja hälsa och att konkretisera skolans värdegrundsarbete. Mot bakgrunden att livskunskap inte är obligatoriskt i svensk skola och därför saknar nationella riktlinjer har ämnet i den lokala skolpraktiken kommit att omfattas av en mängd olika arbetssätt och program. LÄS MER

  5. 5. Mellan Rum. En studie i fysisk och mental utveckling av kommunikation med utgångspunkt i en mellanstadieklass

    Författare :Gunnel Olsson; Avdelningen för konsthistoria och visuella studier; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; kindness cruelty. Demands of competences.; masculinity feminity; rhytm beat; practice theory; emotions. Hover between self together; perceptions; Phenomenology; psychoanalysis. Historical development; Cultural anthropology; ethnology; Kulturantropologi; etnologi; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : A Gap: A study in physical and mental development of communication based on a primary school class The primary aim of the dissertation is to describe the role played by body, emotions, and movement in the everyday life of school. This includes both physical and verbal linguistic movements. LÄS MER