Sökning: "presentations"

Visar resultat 16 - 20 av 164 avhandlingar innehållade ordet presentations.

  1. 16. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar

    Författare :Johan Forsell; Karin Forslund Frykedal; Eva Hammar Chiriac; Anders Jönsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Group work assessment; Group work; Assessment; Collaboration; Validity; Oral intergroup presentation; Thematic analysis; Grupparbetsbedömning; Grupparbete; Bedömning; Samarbete; Validitet; Muntlig tvärgruppspresentation; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER

  2. 17. Teaching and Learning Protein Synthesis through Domain-Specific Language in Upper Secondary Education

    Författare :Sara Wahlberg; Niklas M. Gericke; Lena Tibell; Marcus Haamann; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Concepual demography; context; protein synthesis; upper secondary education; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : The aim of this licentiate thesis is to contribute to understanding of upper secondary teaching and learning of protein synthesis with a focus on domain-specific language. It is based on two studies, designated Studies I and II. LÄS MER

  3. 18. Computer support for learners of spoken English

    Författare :Rebecca Hincks; David House; Robert H. McAllisster; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Language technology; Språkteknologi;

    Sammanfattning : This thesis concerns the use of speech technology to support the process of learning the English language. It applies theories of computer-assisted language learning and second language acquisition to address the needs of beginning, intermediate and advanced students of English for specific purposes. LÄS MER

  4. 19. Towards a practical programming language based on dependent type theory

    Författare :Ulf Norell; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; dependent types; type theory; metavariables; programming; pattern matching; type checking;

    Sammanfattning : Dependent type theories have a long history of being used for theorem proving. One aspect of type theory which makes it very powerful as a proof language is that it mixes deduction with computation. LÄS MER

  5. 20. Elevers skrivande som identitetsskapande aktivitet i skolan  - innehåll och begränsningar

    Författare :Eva Nilson; Gunilla Molloy; Håkan Åbrink; Viveka Adelswärd; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; identity construction; narrative analyses; power knowledge; reflexivity; discourse analyses; late modernity; intertextuality; identitetskonstruktion; narrativ analys; makt vetande; reflexivitet; diskursanalys; senmodernitet; intertextualitet; utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutveckling; Education in Languages and Language Development;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to study how self presentations and reflexive writing work as displaying identity in the school context. In the curriculum from 1994 and the current curriculum (GY11) for the Swedish upper secondary school, identity making is central in how the subject Swedish  is defined. LÄS MER