Sökning: "omsorg utveckling"
Visar resultat 6 - 10 av 32 avhandlingar innehållade orden omsorg utveckling.
6. Caring for people and the planet : preschool children’s knowledge and practices of sustainability
Sammanfattning : Children across the globe today are continuously being exposed to and affected by various kinds of real-world complexities and challenges; however, research on their knowledge and practices in terms of sustainability is limited, in particular with regards to how preschool- and home-related factors are associated with their learning for sustainability. Since 1998, different types of eco-certification have been awarded by the Swedish National Agency for Education and Keep Sweden Tidy Foundation to promote education for sustainability (EfS) in all areas of education and learning. LÄS MER
7. See and Be Seen : An Inquiry into the Role of Public Space in Combating Loneliness
Sammanfattning : Loneliness in cities has been an issue of great concern in public discourse, particularly during and in the aftermath of the COVID-19 pandemic. The detrimental impact of loneliness on health and well-being is well documented and has recently become a rising priority for governments worldwide. LÄS MER
8. Hållbart utvecklingsarbete i vård och omsorg : Ett institutionellt perspektiv på projekt i en professionell och byråkratisk kontext
Sammanfattning : Det drivs många utvecklingsprojekt inom offentlig sektor, men det saknas kunskap om hur dessa projekt kan bidra till ett hållbart utvecklingsarbete. Syftet med avhandlingen är att förstå och förklara hur resultat och kunskap från utvecklingsprojekt kan integreras i den ordinarie verksamheten i offentliga organisationer och bidra till långsiktiga effekter, som har ett värde för brukarna, organisationen och de anställda. LÄS MER
9. Navigera i ständig förändring : facilitering av utvecklingsarbete inom vård och omsorg
Sammanfattning : Bakgrund Vård och omsorg arbetar under höga krav på kvalitet och säkerhet i sin verksamhet. Många förbättringsområden är kända, och nya tillkommer hela tiden. Vårdens och omsorgens organisationer arbetar hårt för att möta de utmaningar, krav och möjligheter de ställs inför. LÄS MER
10. Developing an educational intervention to support work-integrated learning among professionals in health and social care for individuals with intellectual disabilities
Sammanfattning : Continuing education in the workplace has become a crucial part of contemporary working life, in alignment with modern labor market policies advocating lifelong learning. Work-integrated learning (WIL) is aimed at supporting professional development as part of lifelong learning, emphasizing both theoretical and practical knowledge alongside interactive engagement. LÄS MER