Sökning: "mathematics teaching primary school"

Visar resultat 16 - 20 av 20 avhandlingar innehållade orden mathematics teaching primary school.

  1. 16. Att etablera och upprätthålla ett algebraiskt arbete i årskurs 2 och 3 : En undervisningsutvecklande studie med matematiska mönster som innehåll

    Författare :Jenny Fred; Lisa Björklund Boistrup; Inger Eriksson; Angelika Kullberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early algebra; algebraic pattern generalizations; learning activity; Davydov; learning study; mathematics education; tidig algebra; algebraisk mönstergeneralisering; lärandeverksamhet; Davydov; learning study; matematikundervisning; matematikämnets didaktik; Mathematics Education;

    Sammanfattning : Syftet med denna licentiatuppsats är att undersöka aspekter i undervisningen som skapar förutsättningar för att elever i yngre åldrar (årskurs 2 och 3) ska engageras i ett algebraiskt arbete. Learning study har använts som metod (ansats) för att producera data. LÄS MER

  2. 17. Mathematics Communication within the Frame of Supplemental Instruction : Identifying Learning Conditions

    Författare :Annalena Holm; Fysiska institutionen; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; ATD: Anthropological Theory of Didactics; upper secondary school; Supplemental instruction; learning conditions; SOLO: Structure of the Observed Learning Outcome; Fysicumarkivet A:2014:Holm;

    Sammanfattning : In the Swedish context teaching at primary and secondary school is combined with collaborative exercises in a variety of subjects. These collaborative moments can be in the form of mini projects that groups of students are supposed to present to the classmates when fulfilled. LÄS MER

  3. 18. REFORMERS PÅVERKAN PÅ LÄRARES UNDERVISNING I GRUNDSKOLAN OCH FÖRSKOLAN : En läroplansteoretisk studie om undervisningsuppdraget och lärarrollen i förändring

    Författare :Benita Berg; Eva Ärlemalm-Hagsér; Jan Olsson; Karin Franzén; Christian Eidevald; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; förskola; grundskola; läroplan; matematik; reformer; undervisning; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to use a curriculum theoretical perspective to contrib­ute knowledge about the impact of recent reforms on teachers’/preschool teachers’ teaching, with a special focus on mathematics. The thesis takes its starting point in a licentiate thesis that was completed in 2014. LÄS MER

  4. 19. Från mäta till möta : elevers och lärares uppfattningar och erfarenheter av klassrumsbedömning

    Författare :Helena Sjunnesson; Mona Holmqvist; Carin Roos; Anette Bagger; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Assessment practice; Classroom assessment; Mediation; Social cultural theory; Special Education; Qualitative synthesis;

    Sammanfattning : Purpose: This dissertation aims to study how different artefacts used to assess students’ knowledge are perceived by students and teachers. A particular focus is directed towards assessment from a special educational perspective. Two research questions were posed: 1. LÄS MER

  5. 20. Integrating Computational Thinking into Swedish Compulsory Education with Block-Based Programming : A case study from the perspective of teachers

    Författare :Lechen Zhang; Jalal Nouri; Peter Parnes; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Computational thinking; Compulsory education; Programming; Information Society; informationssamhället;

    Sammanfattning : Computational thinking (CT) is increasingly widespread in compulsory education worldwide, and programming is considered to be an appropriate and standard way of delivering CT. In particular, block-based programming languages (BBPLs) such as Scratch have successfully attracted an enormous amount of young users and have begun to predominate in classrooms over the past decade. LÄS MER