Sökning: "ATD: Anthropological Theory of Didactics"
Hittade 3 avhandlingar innehållade orden ATD: Anthropological Theory of Didactics.
1. Proportionalitetsbegreppet i den svenska gymnasiematematiken – en studie om läromedel och nationella prov : [The Concept of Proportionality in the Swedish Upper Secondary School Mathematics – a Study of Textbooks and National Examinations]
Sammanfattning : Proportionalitet är ett centralt begrepp i skolmatematiken. Begreppet introduceras i de lägre stadierna och återkommer i så gott som samtliga kurser från årskurs 9 tillsista kursen på gymnasiet. Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka hur det matematiska begreppet proportionalitet hanteras i den svenska gymnasieskolan. LÄS MER
2. Proportionalitetsbegreppet i den svenska gymnasiematematiken : en studie om läromedel och nationella prov
Sammanfattning : Proportionalitet är ett centralt begrepp i skolmatematiken. Begreppet introduceras i de lägre stadierna och återkommer i så gott som samtliga kurser från årskurs 9 tillsista kursen på gymnasiet. Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka hur det matematiska begreppet proportionalitet hanteras i den svenska gymnasieskolan. LÄS MER
3. Mathematics Communication within the Frame of Supplemental Instruction : Identifying Learning Conditions
Sammanfattning : In the Swedish context teaching at primary and secondary school is combined with collaborative exercises in a variety of subjects. These collaborative moments can be in the form of mini projects that groups of students are supposed to present to the classmates when fulfilled. LÄS MER