Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Numerical solution of the Fokker–Planck approximation of the chemical master equation

    Författare :Paul Sjöberg; Per Lötstedt; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Scientific Computing; Beräkningsvetenskap;

    Sammanfattning : The chemical master equation (CME) describes the probability for the discrete molecular copy numbers that define the state of a chemical system. Each molecular species in the chemical model adds a dimension to the state space. LÄS MER

  2. 2. Numerical Methods for Stochastic Modeling of Genes and Proteins

    Författare :Paul Sjöberg; Per Lötstedt; Måns Ehrenberg; Achim Schroll; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; master equation; Fokker-Planck equation; stochastic models; biochemical reaction networks; Scientific Computing; Beräkningsvetenskap;

    Sammanfattning : Stochastic models of biochemical reaction networks are used for understanding the properties of molecular regulatory circuits in living cells. The state of the cell is defined by the number of copies of each molecular species in the model. LÄS MER

  3. 3. Prövningen av en skola för alla : nationella provet i matematik i det tredje skolåret

    Författare :Anette Bagger; Gunnar Sjöberg; Eva Silfver; Johan Lithner; Christian Lundahl; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; National test; Mathematics; Third grade; Special needs; Special support; Student in need of support; Discourse; Pupil; Teacher; Nationella prov; matematik; test; i behov av stöd; tredje skolåret; stöd; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : This thesis presents the contribution to research that my doctoral education led to. My starting point was a large scale qualitative research project (here after called the VR-project) which reviewed the implementation of national tests in the third grade on the subject of mathematics. LÄS MER

  4. 4. Att räkna med alla elever : följa och främja matematiklärande i förskoleklass

    Författare :Helena Vennberg; Maria Berge; Gunnar Sjöberg; Anna Ida Säfström; Jorryt van Bommel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool-class; mathematics; assessment; intervention; at-risk-student; special educational needs; Förskoleklass; matematik; specialpedagogik; lärande; bedömning; i-risk-elev; intervention; SUM; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Förskoleklassen har en speciell position mellan två skilda kulturer där utveckling och lärande har olika betydelse. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om förskoleklasslärares möjligheter att följa och främja alla elevers utveckling och lärande i matematik. Avhandlingen består av fyra studier. LÄS MER

  5. 5. Om det inte är dyskalkyli - vad är det då? : En multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv

    Författare :Gunnar Sjöberg; Johan Lithner; Gaby Weiner; Inger Wistedt; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics learning; learning problems in mathematics; maths anxiety; dyscalculia; special education; sociocultural theory; pupils’ work input; school research; communication; gender.; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : One of the big problems of the Swedish nine-year compulsory school is the large number of pupils who fail to achieve a satisfactory standard in mathematics. One explanation that has been increasingly considered over the last ten years is that the pupils have dyscalculia. LÄS MER