Sökning: "maktpositioner"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade ordet maktpositioner.

  1. 1. Förskoleateljén som plats och som arena för estetiska lärprocesser

    Författare :Yvonne Lindh; Högskolan i Gävle; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskoleateljéer; estetiska lärprocesser; maktpositioner; språk; barnperspektiv;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet i avhandlingen är att identifiera hur skapande bildverksamhet formas och genomförs i några utvalda förskoleateljéer i Sverige.  Den svenska förskoleateljén är starkt inspirerad av och förknippad med ateljéerna i Reggio Emilias förskolor, men vissa centrala skillnader finns. LÄS MER

  2. 2. Vi är bara några kompisar som träffas ibland : Rotary som en manlig arena

    Författare :Robert Hamrén; Kirsti Niskanen; Mark Graham; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Rotary; gender pattern in organisations; masculinity; femininity; self-made man; homosociality; doing gender; gender complentarity; fraternity; middle class; normality; Rotary; könsmönster i organisationer; maskulinitet; feminitet; self made man; homosocialitet; doing gender; könskomplementaritet; broderskap; medelklass; normalitet; Gender studies; Genus;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks vilka dolda köns- och klassmässiga uttryck som omgärdar organisationen Rotary och dess medlemmar. Boken riktar in sig på de ideal och självbilder som organisationen producerar. LÄS MER

  3. 3. The Imagined versus the Real Other : Multiculturalism and the Representation of Muslims in Sweden

    Författare :Aje Carlbom; Socialantropologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Islam; Multiculturalism; Muslims; Integration; Ideology; Hegemony; Discourse; Enclavization; Segregation; Institutionalization; Nationalism; Culture; Difference; Representation; Islamism; Religious rights; Fundamentalism; Individual rights; group rightsights; Sociology; Sociologi; Islam; Integration; Segregation; Nationalism; Representation; Islamism; Fundamentalism;

    Sammanfattning : Are Muslims so different from other citizens in Sweden, that they have to live in segregation and be separated from the rest of society? What is a Muslim, and who is to define this category? In this thesis, the author presents the main actors in this discussion and their ideological positions. The multiculturalist ideology is hegemonic in Sweden on issues concerned with cultural diversity, and intellectuals in various fields of knowledge subscribe to the main moral dictates of this ideology. LÄS MER

  4. 4. Communicating Female Voicelessness : A Feminist-Narratological Study of Pak Wansô's Short Stories from the 1970s

    Författare :Eunah Kim; Sonja Häussler; Anders Cullhed; Anastasia Guryeva; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Pak Wansô; South Korean Women’s Literature; South Korean Literature in the 1970s; Feminist Literary Theory; Feminist-Narratology; Susan Sniader Lanser; Narrative Voice; Pak Wansô; Sydkoreansk litteratur under 1970-talet; Sydkoreansk kvinnolitteratur; Feministisk litteraturteori; Feministisk narratologi; Susan Sniader Lanser; Berättarröst; Koreanology; koreanologi;

    Sammanfattning : Communicating Female Voicelessness. A Feminist-Narratological Study of Pak Wansô’s Short Stories from the 1970s.This study focuses on seven short stories written by the South Korean author Pak Wansô (1931-2011) in the 1970s. Pak was one of the most established contemporary female authors in South Korea. LÄS MER

  5. 5. Learning Managerial Work : First-line Managers’ Learning in Everyday Work within Swedish Elderly Care

    Författare :Karin Wastesson; Maria Gustavsson; Peter Nilsson; Anna Fogelberg Eriksson; Oscar Rantatalo; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; First-line manager; Workplace learning; Managerial work; Community of practice; Gender; Elderly care; Första-linjechef; Arbetsplatslärande; Chefsarbete; Praktikgemenskap; Genus; Äldreomsorg;

    Sammanfattning : This study’s overall aim is to contribute knowledge about first-line managers’ learning in everyday work within the context of elderly care. The study used a qualitative research approach and was carried out within four Swedish elderly care organisations. A total of 40 first-line managers were interviewed, 10 of whom kept time-use diaries. LÄS MER