Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Handlingsburen kunskap : Lärares uppfattningar om landskapet som lärandemiljö
Sammanfattning : This is a licentiate dissertation consisting of a summarizing section and two free-standing but coherent articles, one of which has previously been published in ascientific journal while the other is accepted for publication. The unifying link is the theme of attempting to establish the kernel of outdoor education, as it isunderstood by teachers active in the field. LÄS MER
2. Dans i skolan : om genus, kropp och uttryck
Sammanfattning : This thesis is a continuation of my licentiate thesis from 2007 “Dansens plats i skolan. Tradition, utveckling och lärande i Skellefteå kommun” [‘The place of dance in schools. Tradition, development and learning and teaching in the Municipality of Skellefteå’]. LÄS MER
3. Lärande i rörelse. Utveckling av kroppslig förmåga ur ett icke-dualistiskt perspektiv
Sammanfattning : Uppsatsens ambition är att genom en learning study av undervisningsmomentet kroppshållning vid löpning påvisa hur ett innehåll i skolämnet idrott och hälsa kan behandlas på ett icke dualistiskt sätt. Syftet är därmed att studera hur ett specifikt innehåll gestaltas och konstitueras i undervisningspraktiken i idrott och hälsa. LÄS MER
4. Att spåra tecken på lärande : Mediereception som pedagogisk form och multimodalt meningsskapande över tid
Sammanfattning : The present study is about media reception as an educational form, supporting meaning-making over time. The thesis stems from the desire to understand the complexity in a meaning-making process that takes its point of departure in media productions. LÄS MER
5. Party Education as Mobilisation : Framing education in Swedish and Spanish political parties of the left
Sammanfattning : This dissertation aims to contribute knowledge of how five movement-related left parties in Sweden and Spain formulate education for their members. By analysing (i) the Swedish Social Democratic Workers’ Party, (ii) the Swedish Left Party, (iii) the Spanish Social Democratic Workers’ Party, (iv) the Spanish United Left and (v) the Spanish Podemos, the study interprets how organised educational activities are formulated and motivated with the aim to instigate member engagement. LÄS MER