Sökning: "interaktionsmönster"

Visar resultat 1 - 5 av 16 avhandlingar innehållade ordet interaktionsmönster.

  1. 1. Elevers tillvägagångssätt vid grupparbete : Om ambitionsnivå och interaktionsmönster i samarbetssituationer

    Författare :Karin Forslund Frykedal; Kjell Granström; Ingrid Hylander; Agnieszka Bron; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; group-work; small group-work; teamwork; group; symbolic interactionism; grounded theory; difference of ambition; ambition dependency; interdependency; group assignment; behaviour; creation of trust; theoretical model; grupparbete; teamarbete; teamwork; grupp; symbolisk interaktionism; groundedtheory; grundad teori; ambitionsdifferens; ambitionsberoende; beroende; tillvägagångssätt; gruppuppgift; tillitsskapande; teoretisk modell; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation is to add to our knowledge and understanding of how groupwork and group tasks are construed among students. This is accomplished be creating a model, which describes the pattern of interaction and the experience that emerge as students try to handle the group-work situation. LÄS MER

  2. 2. Möten som formar - Interaktionsmönster på förskola mellan pedagoger och de yngsta barnen i ett genusperspektiv

    Författare :Annika Månsson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; video recording; toddlers; sex; preschool; nursery; interaction; gender construction; gender; Day care centre; equality; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; förskolan;

    Sammanfattning : In studies concerning the youngest children, the toddlers, the gender perspective is often missing. One aim of the study was, therefore, to investigate the interaction between children and preschool teachers in day care centres in a gender and a contextual perspective. LÄS MER

  3. 3. Interaktionsmönster, social anpassning och emotioner i förskolan: En mikrosociologisk studie av interaktion mellan förskollärare och barn i målorienterade aktiviteter

    Författare :Katarina Nilfyr; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; deference-emotion system; documentation activities; early childhood education; emotion; framing; goal-oriented activities; Goffman; interaction order; micro-analysis; Scheff; social adaptation; social bond; teacher–child interaction;

    Sammanfattning : The overarching aim of this thesis is to contribute knowledge about the interactions between preschool teachers and children in ongoing goal-oriented documentation activities in preschool. More specifically, the thesis aims to contribute with in-depth knowledge of how interaction and social adaptation can be understood based on Goffman’s (1983, 1986) and Scheff’s (1990, 1997) micro-sociological theories. LÄS MER

  4. 4. Dagliga separationer och tidig daghemsstart : en jämförande studie av små barns separationsreaktioner, interaktionsmönster, anpassning och allmänna utveckling under de fem första månaderna på ett daghem

    Författare :Ingrid Hårsman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Spädbarnspsykologi; Daghem; Förskolan; Spädbarn; Separation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Anorexia nervosa in adolescence. Course, treatment and family function

    Författare :Ulf Wallin; Barn- och ungdomspsykiatri; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Psychiatry; Family Therapy Outcome Follow-up.; Body Awareness Therapy; Anorexia nervosa; Family Function; clinical psychology; psychosomatics; Psykiatri; klinisk psykologi; psykosomatik;

    Sammanfattning : This dissertation presents a study of 26 adolescent anorexia nervosa patients and their families regarding family function and treatment. Family function was studied at the start of treatment and at two-year follow-up. In a Nordic study, 49 families were studied at the start of treatment, and different sub-groups of families were examined. LÄS MER