Sökning: "group assignment"
Visar resultat 1 - 5 av 59 avhandlingar innehållade orden group assignment.
1. Elevers tillvägagångssätt vid grupparbete : Om ambitionsnivå och interaktionsmönster i samarbetssituationer
Sammanfattning : The aim of the dissertation is to add to our knowledge and understanding of how groupwork and group tasks are construed among students. This is accomplished be creating a model, which describes the pattern of interaction and the experience that emerge as students try to handle the group-work situation. LÄS MER
2. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER
3. Passenger assessments of quality in local public transport- measurement, variability and planning implications
Sammanfattning : The aim of this work was to get a more detailed basis for planning of local public transport. With more knowledge of how segments of travellers assess different parts of a journey, bus routes can be planned to fit either all passengers or selected groups better. LÄS MER
4. Spectrum Assignment Policy: Towards an Evaluation of Spectrum Commons in Thailand
Sammanfattning : There is consensus among economists, engineers, and lawyers that a traditional command-and-control approach to spectrum assignment is inefficient and that a market-based or commons approach can be more efficient. The purpose of this thesis is to find the benefits of using spectrum commons for frequency assignment in Thailand. LÄS MER
5. Gymnasielärarens uppdrag som mentor : En etnografisk studie av relationens betydelse för elevens lärande och delaktighet
Sammanfattning : Studien beskriver fyra gymnasielärares uppdrag som mentorer. Lärarnas uppdrag är inte knutet till ett specifikt skolämne utan avser en administrativ och stödjande funktion kring en avgränsad grupp elever eller en klass. LÄS MER