Sökning: "fysik och pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade orden fysik och pedagogik.

  1. 1. InAS Quantum Dots for Laser Applications and Pedogogical, Gender, and Multicultural Aspects in Engineering Education

    Författare :Fariba Ferdos; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; gender; InAs quantum dots; SiC diode; engineer; online learning.; self-organised quantum dots; engineering education; pedagogy; molecular beam epitaxy; group work; cross-cultural study; quantum dot lasers;

    Sammanfattning : This thesis builds on new cross-disciplinary research between engineering and educational sciences. Recently, two other theses that combine research in physics and education (Åke Ingerman, 2002, and Tom Adawi, 2002) have been completed in Sweden. This thesis consolidates a trend that can benefit both disciplines. LÄS MER

  2. 2. Naturens kanon : formering och förändring av innehållet i folkskolans och grundskolans naturvetenskap 1842–2007

    Författare :Magnus Hultén; Ingrid Carlgren; Svein Sjøberg; Pedagogiska institutionen Samhällsvetenskapliga fakulteten Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Compulsory school; Science education; Curriculum history; Textbook; Primary; Secondary; Ideology; naturkunskap; naturkunnighet; naturorientering; naturvetenskap; folkskola; grundskola; lärmedel; läroböcker; lärobok; läroplansteori; läroplanshistoria; innehåll; ideologi; utbildning; fysik; kemi; biologi;

    Sammanfattning : This dissertation analyses the science curriculum in Swedish compulsory school 1842–2007. National curricula, textbooks, textbook adverts, and handbooks are analysed. These all have a strong position in defining the school curricula and their contents, methods and aims, and can therefore be called canonic texts. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola – en komplex och föränderlig process

    Författare :Lina Hellberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Fysik; förskola; undervisning; lärandeobjekt; förskollärare; arbetslag;

    Sammanfattning : Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det naturvetenskapliga innehållet kan ta sig uttryck i verksamheten (Skolinspektionen, 2018). LÄS MER

  4. 4. Science, Language, and Literacy : Case Studies of Learning in Swedish University Physics

    Författare :John Airey; Cedric Linder; Roger Säljö; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Physics; Learning; Higher education; Bilingualism; Language choice; Science education; Scientific literacy; Bilingual scientific literacy; Disciplinary discourse; Discourse imitation; Semiotics; Physics Education Research; Physics; Fysik; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik; Physics with specialization in Physics Education; Science Education; Engelsk språkvetenskap; Fysik; Pedagogik och Utbildningsvetenskap; Pedagogics;

    Sammanfattning : This thesis presents an investigation of undergraduate student learning with respect to physics lectures attended in English and Swedish. The work studies three connected areas: student learning patterns, bilingual scientific literacy and disciplinary discourse. LÄS MER

  5. 5. Elektriska flickor och mekaniska pojkar : Om gruppskillnader på prov - en metodutveckling och en studie av skillnader mellan flickor och pojkar på centrala prov i fysik

    Författare :Kristian Ramstedt; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Differential item functioning; DIF; Mantel-Haenszel; polytomous; non-uniform; item bias; purification; P-SIBTEST; physics; electricity; mechanics; gender;

    Sammanfattning : This dissertation served two purposes. The first was to develop a method of detecting differential item functioning (DIF) within tests containing both dichotomously and polytomously scored items. LÄS MER