Sökning: "fysik och pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade orden fysik och pedagogik.
1. InAS Quantum Dots for Laser Applications and Pedogogical, Gender, and Multicultural Aspects in Engineering Education
Sammanfattning : This thesis builds on new cross-disciplinary research between engineering and educational sciences. Recently, two other theses that combine research in physics and education (Åke Ingerman, 2002, and Tom Adawi, 2002) have been completed in Sweden. This thesis consolidates a trend that can benefit both disciplines. LÄS MER
2. Naturens kanon : formering och förändring av innehållet i folkskolans och grundskolans naturvetenskap 1842–2007
Sammanfattning : This dissertation analyses the science curriculum in Swedish compulsory school 1842–2007. National curricula, textbooks, textbook adverts, and handbooks are analysed. These all have a strong position in defining the school curricula and their contents, methods and aims, and can therefore be called canonic texts. LÄS MER
3. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola – en komplex och föränderlig process
Sammanfattning : Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det naturvetenskapliga innehållet kan ta sig uttryck i verksamheten (Skolinspektionen, 2018). LÄS MER
4. Science, Language, and Literacy : Case Studies of Learning in Swedish University Physics
Sammanfattning : This thesis presents an investigation of undergraduate student learning with respect to physics lectures attended in English and Swedish. The work studies three connected areas: student learning patterns, bilingual scientific literacy and disciplinary discourse. LÄS MER
5. Elektriska flickor och mekaniska pojkar : Om gruppskillnader på prov - en metodutveckling och en studie av skillnader mellan flickor och pojkar på centrala prov i fysik
Sammanfattning : This dissertation served two purposes. The first was to develop a method of detecting differential item functioning (DIF) within tests containing both dichotomously and polytomously scored items. LÄS MER