Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tillägnandet av vårdvetenskaplig kunskap : reflexionens betydelse för lärandet

    Författare :Margaretha Ekebergh; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; reflexion; vårdvetenskap; didaktik; vårdpedagogik; lärande i teori och praxis; fenomenologi; livsvärldsperspektiv;

    Sammanfattning : Föreliggande forskning tar sin utgångspunkt i problematiken kring lärandet av vårdvetenskaplig kunskap i teori och praxis med fokus på reflexionens betydelse för lärandet. Forskningens teoretiska perspektiv är vårdvetenskap med inriktning mot vårdvetenskapens didaktik, medan fenomenologi och livsvärldsteori utgör kunskapsteoretiska utgångspunkter samt struktur för metod och empiriskt genomförande. LÄS MER

  2. 2. Strategies and Methods for Synthesizing Scytonemin Analogues

    Författare :Andreas Ekebergh; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Natural product synthesis is an exciting field of organic chemistry, directed toward constructing naturally occurring compounds, which often are both chemically complex and biologically intriguing. Scytonemin is a unique, dimeric natural product found in cyanobacteria. LÄS MER

  3. 3. The cyanobacterial pigments scytonemin and nostodione A - Synthesis, photophysicochemical behavior and biological studies

    Författare :Andreas Ekebergh; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; UV-screeners; design of experiments; cascade reactions; palladium catalysis; nostodione A; ligand effect; gold catalysis; kinase inhibitor; Scytonemin; photo-stability;

    Sammanfattning : The natural UV-screener scytonemin is found in a plethora of cyanobacterial species. Its UV-protective ability allows the bacteria to thrive in inhospitable locations exposed to intense solar radiation. Scytonemin has a dimeric structure consisting of two 1-1' linked 3-(4-hydroxybenzylidene)cyclopenta[b]indole-2-one moieties. LÄS MER

  4. 4. Vigilance & Invisibility : Care in technologically intense environments

    Författare :Sofia Almerud; Bengt Fridlund; Margaretha Ekebergh; Patricia Benner; Växjö universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; caregivers; caring; caring relationship; critical illness; intensive care; nursing; patient perspective; phenomenology; technology; Caring sciences; Vårdvetenskap; Vårdvetenskap; Caring Science;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the relationship between technology and caring in technologically intense environments. The overall aim was to uncover the meaning of care in those environments as experienced by patients and caregivers. LÄS MER

  5. 5. När vårdande och lärande sammanfaller : Patienters, studenters och handledares erfarenheter av möten på en utbildningsvårdavdelning inom psykiatrisk vård

    Författare :Niklas Andersson; Margaretha Ekebergh; Ulrica Hörberg; Unni Lindström; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; caring; learning; student-patient relationship; dedicated education unit; psychiatric care; phenomenology; lifeworld research; lifeworld-led didactics; caring science; Health and Caring Sciences; Hälsovetenskap; Människan i vården;

    Sammanfattning : When students learn caring during clinical practice, the usual point of departure is thatcaring and learning coexist, as separate and parallel phenomena. There is, however, a needto study how caring and learning relate to one another, as well as when and how theyconverge. LÄS MER