Sökning: "digital bok barn"

Visar resultat 21 - 25 av 55 avhandlingar innehållade orden digital bok barn.

  1. 21. Depression and Antisocial Behaviour in Adolescents : Influence of Social Status, Shaming, and Gene-Environment Interaction

    Författare :Cecilia Åslund; Kent W Nilsson; Jerzy Leppert; Bengt Starrin; Lars Oreland; Lil Träskman-Bendz; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; adolescent; antisocial behaviour; depression; gene-environment interaction; maltreatment; monoamine oxidase; serotonin; shame; social status; Child and adolescent psychiatry; Barn- och ungdomspsykiatri; barn- och ungdomspsykiatri; Child and Youth Psychiatry;

    Sammanfattning : This thesis investigated (1) social status and shaming experiences in relation to aggressive behaviour and depression, and (2) gene-environment interactions between two genetic polymorphisms related to the serotonergic system – MAOA-VNTR and 5HTTLPR – and experiences of maltreatment in relation to delinquent behaviour and depression among adolescents. The four included studies are based on questionnaire data from the Survey of Adolescent Life in Vestmanland 2006 (SALVe-2006). LÄS MER

  2. 22. Alexander, Sara och skriften : en skriftbruksetnografisk studie av barn i mellanåren

    Författare :Tomas Svensson; Per Ledin; Ann-Carita Evaldsson; Anna-Malin Karlsson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; literacy; literacy event; writing; read; write; children; ethnography; ethnometodology; everyday activities; action; Svenska språket; Swedish Language;

    Sammanfattning : This thesis focuses on literacy in children aged 11-12. The overriding purpose is to describe the specific competencies that children employ in their daily use of writing. LÄS MER

  3. 23. Hand Injury from Powered Wood Splitters

    Författare :Aron Lindqvist; Olle Nilsson; Bengt Gerdin; Christer Sollerman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Wood splitter; Wedge splitter; Screw splitter; Consumer product related injury; Agricultural injury; Occupational injury; Hand injury; Child injury; Injury prevention; Vedklyv; Kilklyv; Hydraulklyv; Skruvklyv; Arbetsskada; Handskada; Skada barn; Skadeprevention; Plastic surgery; Plastikkirurgi; Hand surgery; Handkirurgi; Orthopaedics; Ortopedi; Occupational medicine; Yrkesmedicin; Plastic Surgery; Plastikkirurgi;

    Sammanfattning : The purpose of this study on hand injury from powered wood splitters was to describe injury epidemiology and anatomy, to rate injury severity, to evaluate the outcome after injury and to describe factors of possible importance for the occurrence of injury.By searching a computerized patient registry, 131 patients injured by wood splitters from 1995 to 2001 were identified. LÄS MER

  4. 24. Barns multimediala berättande. En länk mellan mediakultur och pedagogisk praktik : Children's digital story telling and cultural meaning. A link between educational practice and mass media

    Författare :Anna Klerfelt; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Barns kultur; mediakultur; pedagogisk praktik; meningsskapande; sociokulturell; interaktion; berättande; gester; estetik; rekonstruktion;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor

    Författare :Teresa Elkin Postila; Anna Palmer; Linnea Bodén; Cecilia Åsberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; posthumanist intervention study; early childhood education; multidisciplinarity; connoisseurs; storytelling; environmental issues; water; posthumanistisk interventionsstudie; förskoledidaktik; kännare; mångdisciplinäritet; berättande; miljöfrågor; vatten; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER