Sökning: "digital bok barn"
Visar resultat 21 - 25 av 55 avhandlingar innehållade orden digital bok barn.
21. Depression and Antisocial Behaviour in Adolescents : Influence of Social Status, Shaming, and Gene-Environment Interaction
Sammanfattning : This thesis investigated (1) social status and shaming experiences in relation to aggressive behaviour and depression, and (2) gene-environment interactions between two genetic polymorphisms related to the serotonergic system – MAOA-VNTR and 5HTTLPR – and experiences of maltreatment in relation to delinquent behaviour and depression among adolescents. The four included studies are based on questionnaire data from the Survey of Adolescent Life in Vestmanland 2006 (SALVe-2006). LÄS MER
22. Alexander, Sara och skriften : en skriftbruksetnografisk studie av barn i mellanåren
Sammanfattning : This thesis focuses on literacy in children aged 11-12. The overriding purpose is to describe the specific competencies that children employ in their daily use of writing. LÄS MER
23. Hand Injury from Powered Wood Splitters
Sammanfattning : The purpose of this study on hand injury from powered wood splitters was to describe injury epidemiology and anatomy, to rate injury severity, to evaluate the outcome after injury and to describe factors of possible importance for the occurrence of injury.By searching a computerized patient registry, 131 patients injured by wood splitters from 1995 to 2001 were identified. LÄS MER
24. Barns multimediala berättande. En länk mellan mediakultur och pedagogisk praktik : Children's digital story telling and cultural meaning. A link between educational practice and mass media
Sammanfattning : .... LÄS MER
25. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor
Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER