Sökning: "Universitet i Linköping teknik och social förändring Tema"
Visar resultat 1 - 5 av 84 avhandlingar innehållade orden Universitet i Linköping teknik och social förändring Tema.
1. Arkitektur och social ingenjörskonst : Studier i svensk arkitektur- och bostadsforskning
Sammanfattning : Artefacts are by definition artificial objects: human creations whose form and function are the result of planned actions. It would appear reasonable to assert that our attitude towards artefacts reveals specific sides of our personality and social organization. LÄS MER
2. Letters & Bytes : Sociotechnical Studies of Distance Education
Sammanfattning : This dissertation studies the social aspects of technology in distance education trough the lens of history – in the form of correspondence education – and a possible future – in the form of a project of technical standardization, Learning Objects. The studied cases form a reflexive tool that allows the present of distance education to be seen in perspective. LÄS MER
3. Framtidsbilder i offentligt utredande. : Teknik, utbildning och samhällsutveckling
Sammanfattning : Introduction of a bill to the Swedish parliament is often preceded by a commission of inquiry. The role played by government commissions on policymaking and their consensus-promoting function are the underlying motives for this dissertation on images of the future in commission reports. LÄS MER
4. Informationsteknologi i organisationer : bestämningsfaktorer och mönster
Sammanfattning : Researchers in this field have placed different emphasis on the structural constraints visa- vis the freedom of the actors. An awareness that IT is a social construction does not necessarily mean that some individual actor or actor entity can perform freely. An inflexible, tightly structured social situation can considerably limit the action space. LÄS MER
5. Teknik och genus i skapandet av gymnasieskolans teknikprogram : Översättningar och gränsarbete på tre nivåer
Sammanfattning : Under 1990-talet uppmärksammade politiker och tekniskt näringsliv att antaletelever på teknisk gymnasieutbildning hade minskat kraftigt. Detta befarades kunna leda till brist på utbildade tekniker och ingenjörer och i förlängningen äventyra landets ekonomi. LÄS MER