Sökning: "L1 influence"

Visar resultat 1 - 5 av 26 avhandlingar innehållade orden L1 influence.

  1. 1. L'italiano come prima e seconda (madre)lingua : Indagine longitudinale sullo sviluppo del DP

    Detta är en avhandling från Department of Romance Languages

    Författare :Petra Bernardini; Lunds universitet.; Lund University.; [2004]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Italian language and literature; L1 lexicon; two lexicons; syntax; morphology; adult learners; bilingual children; functional categories; parameter setting; universal grammar; weaker language; DP; L2; 2L1; L1; development; acquisition; Italian; Swedish; gender parameter; number; gender; v. d. Craats.; agreement; transfer; definite word order; suffixed article; determiner parameter; N-raising parameter; Italienska språk och litteratur ;

    Sammanfattning : Popular Abstract in Swedish Avhandlingen behandlar inlärning av italienska som ett av två modersmål (svenska/italienska) hos tvåspråkiga barn och som andraspråk hos svenska vuxna som lär sig italienska i Italien. Särksilt fokus ligger på ett barn som lär sig italienska som ett av två modersmål i Sverige och vi ställer oss frågan om hans italienska kommer att utvecklas som hos italienska enspråkiga barn eller som hos de vuxna inlärarna. LÄS MER

  2. 2. Estrategias de atenuación en español L1 y L2 : estudio contrastivo en hablantes españoles y suecos

    Detta är en avhandling från Språk- och litteraturcentrum, Lunds universitet

    Författare :Disa Holmlander; Lunds universitet.; Lund University.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; mitigation; politeness; face; pragmatics; pragmalinguistics; Spanish; Swedish; L1; L2; intracultural; intercultural; interaction; conversation; discussion; negotiation; concession;

    Sammanfattning : This dissertation is an empirical investigation of mitigation strategies in spoken Spanish between L1 speakers and advanced Swedish L2 learners. The first aim of our study is a pragmalinguistic analysis and description of the mitigating functions of a number of linguistic elements in our corpus. LÄS MER

  3. 3. Le développement d'aspects phonético-phonologiques du français chez des enfants bilingues simultanés et successifs : Le VOT et la liaison dans une étude de cas multiples

    Detta är en avhandling från Språk- och litteraturcentrum, Lunds universitet

    Författare :Frida Splendido; Lunds universitet.; Lund University.; Lunds universitet.; Lund University.; [2014]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French; language acquisition; phonology; L2; L1; 2L1; development; VOT; liaison; critical period hypothesis; bilingualism; child L2;

    Sammanfattning : Popular Abstract in French Certaines recherches ont suggr une diffrence entre l?acquisition d?une premire langue (L1) et celle d?une langue seconde (L2) l?ge adulte. L?une des questions dbattues dans ce domaine est de savoir quand et pourquoi s?arrte l?acquisition du type L1 et quand commence l?acquisition du type L2 adulte. LÄS MER

  4. 4. Delexical Verb + Noun Collocations in Swedish and Chinese Learner English

    Detta är en avhandling från Uppsala : Department of English

    Författare :Ying Wang; Uppsala universitet.; [2013]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; delexical verb noun collocation; learner English; idiom-principle; L1 influence; learner corpus research; contrastive study; English; Engelska;

    Sammanfattning : This thesis deals with the use of delexical verb + noun collocations such as have no doubt, make a decision and give a speech in Swedish and Chinese learner English. The aim of the study is to investigate interlanguage (IL) developmental patterns as well as the role of L1 influence in the learners’ use of such collocations. LÄS MER

  5. 5. Event conceptualisation and aspect in L2 English and Persian : An application of the Heidelberg–Paris model

    Detta är en avhandling från Stockholm : Department of English, Stockholm University

    Författare :Somaje Abdollahian Barough; Stockholms universitet.; [2019]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; event conceptualisation; event construal; language production; progressivity; internal structure; conceptual transfer; L1 influence; L2 learning; L2 user; dāštan-progressive; bare mi-form; imperfective; perfective; perspective-taking; English; Persian; English; engelska;

    Sammanfattning : The present project investigates the impact of the grammaticalised progressive on event conceptualisation in English and Persian. It applies the Heidelberg–Paris framework using single event descriptions for analysis at the sentence level and story re-narrations at the discourse level. LÄS MER