Sökning: "French language"

Visar resultat 1 - 5 av 146 avhandlingar innehållade orden French language.

  1. 1. Motivation pour apprendre une langue étrangère – une question de visualisation? Les effets de trois activités en cours de français sur la motivation d’élèves suédois

    Detta är en avhandling från Lund : Lunds universitet

    Författare :Céline Rocher-Hahlin; Lunds universitet.; Lund University.; [2014]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French; Motivation; Dörnyei; Ideal Language Self; Ideal L3 Self; Intended effort; language acquisition; L3; language learning; foreign language; classroom activities;

    Sammanfattning : Despite the vast research on motivation and foreign language acquisition during the last decades, little is known about the motivational effects of concrete pedagogical activities in the classroom. The work of, among others, Z. Dörnyei shows that imagined reality can have positive effects on language learning outcomes. LÄS MER

  2. 2. Développement de la morphologie du nombre en français langue étrangère à l'écrit: Étude transversale

    Detta är en avhandling från Lunds universitet

    Författare :Malin Ågren; Lunds universitet.; Lund University.; [2005]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Second language acquisition; morphology; written language; language development; French;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Le développement d'aspects phonético-phonologiques du français chez des enfants bilingues simultanés et successifs : Le VOT et la liaison dans une étude de cas multiples

    Detta är en avhandling från Lunds universitet

    Författare :Frida Splendido; Lunds universitet.; Lund University.; Lunds universitet.; Lund University.; [2014]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French; language acquisition; phonology; L2; L1; 2L1; development; VOT; liaison; critical period hypothesis; bilingualism; child L2;

    Sammanfattning : Popular Abstract in French Certaines recherches ont suggr une diffrence entre l?acquisition d?une premire langue (L1) et celle d?une langue seconde (L2) l?ge adulte. L?une des questions dbattues dans ce domaine est de savoir quand et pourquoi s?arrte l?acquisition du type L1 et quand commence l?acquisition du type L2 adulte. LÄS MER

  4. 4. L’acquisition des Catégories Fonctionnelles : Étude comparative du développement du DP français chez des enfants et des apprenants adultes

    Detta är en avhandling från Department of Romance Languages

    Författare :Jonas Granfeldt; Lunds universitet.; Lund University.; [2003]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; 2L1; L1; L2; DP; comparison; universal grammar; functional categories; bilingual children; adult learners; morphology; syntax; Rizzi; structural economy; categorial uniformity; transfer; definite article; elision; incorporation; maximal projections; heads; development; acquisition; French; Swedish; gender; number; agreement; triggers; French language; Franska språket;

    Sammanfattning : This thesis deals with the development of the DP (the Determiner Phrase) in bilingual first (2L1) and in adult second (L2) language acquisition of French. The thesis shows that the children and the adult Swedish learners acquire syntactic categories differently: the children follow a structural economy principle in positing as small categories as possible (Rizzi, 1998). LÄS MER

  5. 5. Omission de l'article et du pronom sujet dans le français abidjanais

    Detta är en avhandling från Department of Romance Languages

    Författare :Marita Jabet; Lunds universitet.; Lund University.; [2005]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; mass nouns; articles; omission; subject-pronouns; bare nouns; subject-less clauses; Abidjan; Côte d Ivoire; spoken French; multilingualism; sociolinguistic varieties; French markedness; generic reference; African influences; Franska språket; serial-verb constructions; repetition contexts.; French language;

    Sammanfattning : Popular Abstract in Swedish Denna avhandling bygger på en korpus (Corpus Jabet) av intervjuer som genomfördes med vuxna talare 1996 i Abidjan, Elfenbenskustens största stad och ekonomiska medelpunkt. Informanterna har delats in i tre grupper efter sociolingvistiska kriterier, där skolgång med franska som undervisningsspråk är det väsentligaste: ingen eller ytterst lite skolgång (Grupp A1), avslutat motsvarande mellanstadium (Grupp A2) och minst avslutat motsvarande högstadium (Grupp A3). LÄS MER