Sökning: "Institutionen För Beteendevetenskap Och Lärande."

Visar resultat 1 - 5 av 76 avhandlingar innehållade orden Institutionen För Beteendevetenskap Och Lärande..

  1. 1. Att skapa drivkrafter för lärande och förändring : En studie om jämställdhetsintegrering och dess förutsättningar i en kommun

    Författare :Karin Sjöberg Forssberg; Maria Gustavsson; Per-Erik Ellström; Eva Amundsdotter; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Jämställdhetsintegrering är den huvudsakliga strategin för att uppnå de jämställdhetspolitiska målen i Sverige. Trots att strategin använts i drygt 20 år finns relativt lite forskning om praktiskt arbete med jämställdhetsintegrering. LÄS MER

  2. 2. Grundskoleelevers design i lärande : En studie om lärprocesser i programmering

    Författare :Maria Sparf; Susanne Kreitz-Sandberg; Håkan Löfgren; Susanne Kjällander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; programming; approach; engagement; design for learning; computational thinking; science centre; programmering; tillvägagångssätt; engagemang; design för lärande; datalogiskt tänkande; science center;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to the knowledge about how pupils design their learning in programming. It is mainly the learning process, how pupils deal with problems in programming and how they become, are and remain engaged in the tasks, which is of interest. LÄS MER

  3. 3. Space and Place : Perspectives on outdoor teaching and learning

    Författare :Emilia Fägerstam; Lars Owe Dahlgren; Per Andersson; Katherine Stewart; Johan Öhman; Arne N. Jordet; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Outdoor teaching and learning; nature; school grounds; theory of place; Undervisning och lärande utomhus; natur; skolgård; platsteori;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore teachers’ and students’ experience and perception of outdoor teaching and learning. Further, it aims to explore influences of outdoor teaching on academic performance in biology and mathematics. The contexts for the thesis are a Swedish high school and Australian environmental education centres. LÄS MER

  4. 4. Utbildningens betydelse för lärande : förskollärarstuderandes tankar om sitt eget lärande

    Författare :Tatiana Jak Peterson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Knowledge; competence; learning process; preschool teacher; attitude; critical incidents; Pedagogisk psykologi; inlärning; förskollärarutbildning; högskolan; lärande; attityder;

    Sammanfattning : The aim of the study was to describe and analyse leaming processes in a group of preschool students. My questions was; what do preschool students think about preschool teachers' attitude regarding meals? Do their attitudes and descriptions change during the time of education and if so, which are the contributory causes to this change?The investigation has a qualitative approach where ten students were interviewed on two different occasions with two years in between. LÄS MER

  5. 5. Upplevelse, inlevelse och reflektion : En teoretisk analys och en empirisk undersökning av hur lärare tänker när de använder drama som metod

    Författare :Christel Öfverström; Lars-Ove Dahlgren; Bernt Gustavsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Drama as a method; Learning; Experience; Understanding and reflection; drama som metod; lärande; upplevelse; inlevelse samt reflektion; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen;

    Sammanfattning : This thesis consists of two parts and focus on how teachers think when they use drama as a method. It is a didactic study in which the questions what, why and how will be elucidated. The first part is theoretical and contains theoretical perspectives of education in general and theoretical perspective focused in drama as a learning method. LÄS MER