Sökning: "små och medelstora företag"

Visar resultat 6 - 10 av 44 avhandlingar innehållade orden små och medelstora företag.

  1. 6. Elektroniska marknadsplatser : IT-stöd för små och medelstora leverantörer

    Författare :Johan Petersson; Göran Goldkuhl; Karin Axelsson; Fredrik Karlsson; Martin Henkel; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Electronic marketplaces; Information systems; Small and medium -sized enterprises; Practice theory; Elektroniska marknadsplatser; informationssystem; små och medelstora företag; praktikteori;

    Sammanfattning : Den här avhandlingens ämne är elektroniska marknadsplatser och hur sådana bör utformas utifrån mindre leverantörers perspektiv. Med leverantörer avses här de säljande företag som använder marknadsplatser som mellanhand för att sälja varor och tjänster. LÄS MER

  2. 7. Innovative Behaviour of Small Firms : Essays on Small Firms' Internationalisation and Use of Online Channels

    Författare :Vladimir Vanyushyn; Håkan Boter; Maria Bengtsson; Robert Blackburn; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Innovation; small and medium-sized enterprises; Internet; marketing; internationalisation; Sweden; Finland; Innovation; små och medelstora företag; onlinekanaler; Internet; marknadsföring; internationalisering; Sverige; Finland; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : The spread of information technology and the dissolution of international borders have had a significant impact on the challenges and opportunities faced by today's small and medium-sized enterprises (SMEs). Innovative behaviour on the part of SMEs is a prerequisite for a successful transformation of the opportunities offered by these structural changes into growth and profitability. LÄS MER

  3. 8. Energy efficiency in Swedish SMEs : Exploring barriers, knowledge creation and the role of municipal energy efficiency programs

    Författare :Fredrik Backman; Jenny Palm; Patrik Thollander; Max Åhman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Policy programs; energy efficiency networks; Community of Practice COPs ; barriers; knowledge creation; Policyprogram; energieffektiviseringsnätverk; Community of Practice COP ; barriärer; skapande av kunskap;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to analyze how municipalities support small and medium-sized enterprises (SMEs) in their work to improve their energy efficiency. The purpose of this study is to increase the current understanding of how the methods and tools used by municipalities to assist SMEs in improving their energy efficiency influence the end results in terms of achieved energy efficiency, and how knowledge related to energy efficiency is created within SMEs. LÄS MER

  4. 9. Adoption av elektronisk handel : Innehåll, kontext, process och samspelet mellan dessa

    Författare :Monika Magnusson; Anders G. Nilsson; Péter Révay; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Adoption ”adoption” ; e-commerce “elektronisk handel” ; SME ”små och medelstora företag” ; conceptual framework ”konceptuellt ramverk” ; content ”innehåll” ; context ”kontext” ; process ”process” .; Informatics and systems science; Informatik och systemvetenskap; Information Systems; Informatik;

    Sammanfattning : E-commerce is far more common in large firms than in small and medium-sized enterprises (SMEs). As a result SMEs risk competitive disadvantages. A growing body of research has attended to this problem but few studies examine the adoption of e-commerce from a broader contextual perspective. LÄS MER

  5. 10. Platsen som resurs för små och medelstora företag

    Författare :Lotten Svensson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; place attachment; resources; entrepreneur; capital; product; people;

    Sammanfattning : .... LÄS MER