Sökning: "sämre lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden sämre lärande.

  1. 1. Högskolestudenters lärande : Ett lärstrategiskt perspektiv på studier i psykologi

    Författare :Maria Öhrstedt; Petra Lindfors; Max Scheja; Tomas Jungert; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; approaches to learning; psychology; higher education; student perspective; lärstrategier; psykologi; högre utbildning; studentperspektiv; Psychology; psykologi;

    Sammanfattning : University students’ approaches to learning influence academic achievement and qualities in learning outcomes. Approaches to learning develop in a process where student factors interact with factors of the learning context. Students’ subjective perceptions of their learning environment seem to be crucial. LÄS MER

  2. 2. Att räkna med alla elever : följa och främja matematiklärande i förskoleklass

    Författare :Helena Vennberg; Maria Berge; Gunnar Sjöberg; Anna Ida Säfström; Jorryt van Bommel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool-class; mathematics; assessment; intervention; at-risk-student; special educational needs; Förskoleklass; matematik; specialpedagogik; lärande; bedömning; i-risk-elev; intervention; SUM; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Förskoleklassen har en speciell position mellan två skilda kulturer där utveckling och lärande har olika betydelse. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om förskoleklasslärares möjligheter att följa och främja alla elevers utveckling och lärande i matematik. Avhandlingen består av fyra studier. LÄS MER

  3. 3. "Vad skulle x kunna vara?" : andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande

    Författare :Constanta Olteanu; Shirley Booth; Torgny Ottosson; Ingemar Holgersson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; parameters; unknown quantity; argument; second degree equations; quadratic functions; teaching; mathematics education; experience; theory of variation; dimensions of variation; Education; Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; MATHEMATICS; MATEMATIK;

    Sammanfattning : Algebraic equations and functions play an important role in various mathematical topics, including algebra, trigonometry, linear programming and calculus. Accordingly, various documents, such as the most recent Swedish curriculum (Lpf 94) for upper secondary school and the course syllabi in mathematics, specify what the students should learn in Mathematics Course B. LÄS MER

  4. 4. A Randomized Trial of Interpersonal Psychotherapy and Cognitive Behavioral Therapy for Major Depressive Disorder : Predictors of process and outcome

    Författare :Annika Ekeblad; Rolf Holmqvist; Gerhard Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Clinical trail; Interpersonal psychotherapy; Cognitive behavioral therapy; major depressive disorder; drop-outs; mentalization; reflective functioning; working alliance; Randomiserad studie; egentlig depression; Interpersonell psykoterapi; kognitiv beteendeterapi; drop-out; utfall; mentaliseringsförmåga; arbetsallians;

    Sammanfattning : Interpersonal Psychotherapy (IPT) and Cognitive Behavioral Therapy (CBT) are both evidence-based treatments for Major Depressive Disorder (MDD). Several head-to-head comparisons between these methods have been made, most of them in the US. There is a need for more trials in different treatment settings. LÄS MER

  5. 5. Challenges in Partially Automated Driving : A Human Factors Perspective

    Författare :Ignacio Solís Marcos; Katja Kircher; Alejandro Galvao; Tuomo Kujala; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Partial automation; human factors; event-related potentials; cognitive underload; task interference; additional task; automation experience; automation trust; Partial automation; mänskliga faktorer; Eventrelaterade potentialer; kognitiv underbelastning; arbetsstörningar; sidouppgift; automatiseringserfarenhet; automatiseringsförtroende;

    Sammanfattning : The technological development in recent years is currently reflected in the implementation of more and more advanced driver assistance systems (ADAS). A clear example is found in the automated driving systems being marketed today. LÄS MER