Sökning: "Ingemar Holgersson"
Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Ingemar Holgersson.
1. "Vad skulle x kunna vara?" : andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande
Sammanfattning : Algebraic equations and functions play an important role in various mathematical topics, including algebra, trigonometry, linear programming and calculus. Accordingly, various documents, such as the most recent Swedish curriculum (Lpf 94) for upper secondary school and the course syllabi in mathematics, specify what the students should learn in Mathematics Course B. LÄS MER
2. ”Vad skulle x kunna vara?” : andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande
Sammanfattning : Algebraic equations and functions play an important role in various mathematical topics, including algebra, trigonometry, linear programming and calculus. Accordingly, various documents, such as the most recent Swedish curriculum (Lpf 94) for upper secondary school and the course syllabi in mathematics, specify what the students should learn in Mathematics Course B. LÄS MER
3. Mathematics textbooks for teaching : An analysis of content knowledge and pedagogical content knowledge concerning algebra in Swedish upper secondary education
Sammanfattning : In school algebra, using different methods including factorization to solve quadratic equations is one common teaching and learning topic at upper secondary school level. This study is about analyzing the algebra content related to solving quadratic equations and the method of factorization as presented in Swedish mathematics textbooks with subject matter content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK) as analytical tools. LÄS MER
4. Specialdidaktiska perspektiv på grundläggande antals- och taluppfattning
Sammanfattning : Syftet med föreliggande licentiatavhandling är att, utifrån ett specialdidaktiskt perspektiv, bidra med kunskap om lågpresterande elevers grundläggande antals- och taluppfattning, och hur utvecklingen av denna kan stödjas. Den övergripande forskningsfråga som besvaras är vilka aspekter, som ur ett specialdidaktiskt perspektiv, är särskilt betydelsefulla att beakta vad gäller lågpresterande elevers kunskapsutveckling inom grundläggande antals- och taluppfattning. LÄS MER