Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Relationen hem - förskola : Intentioner och uppfattningar om förskolans uppgift att vara komplement till hemmet 1990-1995

    Författare :Ewa Ivarson-Jansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Child care in Sweden; analyse the aims; co-operation with parents; pre-schools and family day nurseries; Education;

    Sammanfattning : This dissertation examines the inherent meanings in the claim that the pre-school is "a complement to the home". The meanings are analysed in order to explore the reasons behind the extension of child care in Sweden, and particularly during the period 1990-1995.The dissertation has two objectives. LÄS MER

  2. 2. "Det ska funka" : Om genus betydelse i relationen hem och skola

    Författare :Göran Widding; Britt-Marie Berge; Katarina Norberg; Gunilla Johansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :gender; home school relationships; post-structuralism; discourse analysis; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This compilation thesis examines parents' and teachers' approaches to curriculum objectives that involve shared responsibility between home and school regarding the children's upbringing and education. On the basis of four articles, the meanings of good teachers, good parents, and a good cooperation practice along with the meaning of gender in home-school relationships were examined. LÄS MER

  3. 3. Hem sjuka hem : En verklig konstruktion och dess sociala bestämningar

    Författare :Mimmi Maria Barmark; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology; late modernity; risk; models of explanation; housing; social explanations; social causes; Malmö; Sweden; survey; critical realism; environmental illness; sick building; medically unexplained; Social structures; Sociologi; risk; Malmö; Sociala strukturer;

    Sammanfattning : Each society, culture and era has its own illnesses. Characteristic of the late modern, western society of today are 'diffuse' or 'medically unexplained' syndromes. LÄS MER

  4. 4. Unga i normalitetens gränsland : Undervisning och behandling i särskilda undervisningsgrupper och hem för vård eller boende

    Författare :Susanne Severinsson; Elisabet Cedersund; Maria Simonsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Troubled youth; special education; treatment; discourse analysis; categorization; identity; interpretative repertoire; accountability; Problemungdomar; särskild undervisningsgrupp; hem för vård eller boende; specialpedagogik; stödundervisning; behandling; diskursanalys; kategorisering; identitet; tolkningsrepertoar; accountability; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : I denna studie riktas fokus mot hur samhället ordnar för barns välfärd när de generellt inriktade insatserna inte räcker till. Studien baseras på observationer och intervjuer i tre olika verksamheter för unga i åldern 12-16 år: 1) ett hem för vård eller boende, HVB, med egen skola, 2) en kommunal särskild undervisningsgrupp, f d skoldaghem, och 3) ett HVB för utredning och behandling utan egen skola. LÄS MER

  5. 5. Social and Emotional Characteristics of Speech-based In-Vehicle Information Systems : Impact on Attitude and Driving Behaviour

    Författare :Ing-Marie Jonsson; Nils Dahlbäck; Johan Åberg; Olle Eriksson; Håkan Alm; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Bilkörning; Computer science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : Modern vehicles use advanced information systems in vehicles to provide and control a wide variety of functions and features. Even modest vehicles today are equipped with systems that control diverse functions from air-conditioning to high quality audio/video systems. LÄS MER