Sökning: "miljö kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 58 avhandlingar innehållade orden miljö kommunikation.

  1. 1. Samordning och kommunikation i ett anläggningsprojekt : mellan en laminerad A3-karta och ett dike

    Författare :Mattias Jacobsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Organisationsteori; Samordning; Kommunikation; IKT; Hållbarhet; Miljö; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Denna licentiatavhandling behandlar den organisatoriska vardagen under ett anläggningsprojekts genomförandeprocess. Arbetet syftar till att med samordning och kommunikation som utgångspunkt beskriva och analysera ett anläggningsprojekts planering och utförande samt därefter specifikt belysa hur IKT används för samordningen och hur hållbarhetsfrågor samordnas. LÄS MER

  2. 2. Slöjdpraktik i skolan – hand, tanke, kommunikation och andra medierande redskap : Actaserien. Göteborg Studies in educational sciences, 183

    Författare :Marléne Johansson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Slöjd; Sloyd; kommunikation; mediering; redskap; social praktik; sociokulturell; videodokumentation; dagboksanteckningar;

    Sammanfattning : Denna avhandling rapporterar en empirisk studie av slöjdpraktik i grundskolan. Fokus är riktat mot att studera slöjdaktiviteter mer ingående och vad slöjdande i skolan innebär som social praktik. LÄS MER

  3. 3. Social Class in Science Class

    Författare :Anna Jobér; Malmö högskola; []
    Nyckelord :social class; science classroom; students; teacher; laboratory work; group work; dialogues; Bourdieu; Bernstein; hidden negotiations; colliding codes; social discourse; processes; social klass; naturvetenskapliga klassrummet; elever; lärare; laborationer; grupparbete; kommunikation; Bourdieu; Bernstein; dolda förhandlingar; kolliderande koder; social diskurser och social processer;

    Sammanfattning : One of the most important aims of schooling is to give all children an equal education. Despite this, social differences continue to be reproduced in school. LÄS MER

  4. 4. Lärares tal och barns nyfikenhet : kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan

    Författare :Susanne Thulin; Niklas Pramling; Ingrid Pramling Samuelsson; Lena Bäckström; Jan-Erik Johansson; Högskolan Kristianstad; Gothenburg University; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; Science; Learning; Curriculum; Content; Early childhood education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to generate new knowledge about how children and teachers communicate scientific contents in preschool. The general research question is formulated as: How do the object of learning and the act of learning appear in communication about scientific contents in preschool? This thesis is a collection of three (previously published) empirical studies and takes shape in the encounter between a projected knowledge acquisition task for preschool and the educational tradition of preschool. LÄS MER

  5. 5. Speech enhancement for mobile communications

    Författare :Harald Gustafsson; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; speech enhancement; spectral subtraction;

    Sammanfattning : Three major applications of speech enhancement have been studied: noise reduction for mobile telephone handsfree accessories, noise reduction for handheld mobile telephones, and short delay noise reduction for frame-less telephone systems. During conversation, both hearing and speaking adapt to the background noise in a noisy environment. LÄS MER